W I kw. 2018 r. na plusie „Zwierciadło”, „Elle” i „Glamour” - liderem „Twój Styl”
W pierwszym kwartale br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych uplasował się „Twój Styl”. Większość tytułów odnotowało spadki, a najwięcej straciło „Be Active. Dietetyka & Fitness”. Zyskały „Elle”, „Glamour" i „Zwierciadło” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła 152 964 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku pismo to zanotowało stratę wynoszącą 9,61 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem było „Avanti” (Agora), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 72 833 egz., po spadku o 17,48 proc.
Na trzecią pozycję - z siódmej - awansował magazyn „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło). Jego średnia sprzedaż ogółem w pierwszym kwartale br. uplasowała się na poziomie 68 079 egz., po wzroście o 20,74 proc. - największym w zestawieniu.
Największy spadek, wynoszący 38,61 proc., zanotował magazyn „Be Active. Dietetyka & Fitness” (Edipresse Polska). Jego średni wynik wyniósł 25 694 egz. W zestawieniu spadł on z 9. lokaty na 13.
W marcu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Twojego Stylu”, wyniosła 133 812 egz., po spadku o 14,71 proc. Na drugiej pozycji znalazło się „Avanti” (121 685 egz., w dół o 7,29 proc.). Podium uzupełnia „Uroda Życia” (Edipresse Polska; 72 851 egz., - 20,04 proc.).
Największym wzrostem, wynoszącym 17,50 proc. do 58 253 egz., również i tutaj pochwalić się mogło „Zwierciadło”. Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił magazyn „Hot Moda” (Marquard Media Polska) - było to 36,53 proc. do 24 857 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: W I kw. 2018 r. na plusie „Zwierciadło”, „Elle” i „Glamour” - liderem „Twój Styl”