Sprzedaż kioskowa „Rzeczpospolitej” i „GP Codziennie” spadła o jedną czwartą
W maju br. najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciły „Rzeczpospolita” i „Gazeta Polska Codziennie”. Zyskał tylko „Parkiet”.
W maju br. w samych kioskach i salonikach prasowych „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 310 769 egz. W porównaniu do maja 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 6,90 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,79 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 149 759 egz., notując spadek o 4,20 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,37 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 17,86 proc. i wyniosła 110 896 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 65,13 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która spadła z miejsca szóstego na siódme. Jej wynik zmalał bowiem o 23,74 proc. do 9 233 egz. Sprzedaż kioskowa stanowiła 16,45 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu, co oznacza najniższy udział w rankingu.
Niewiele mniej, bo 23,62 proc., straciła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum) plasująca się na piątym miejscu. Jej średnia sprzedaż egzemplarzowa wyniosła w maju br. 19 680 egz.
Natomiast jedyny wzrost w tym zestawieniu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż w punktach sprzedających prasę zwiększyła się bowiem o 6,25 proc. do 1 598 egz. Tytuł ten zajął jednak ostatnie miejsce.
ZKDP | maj | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. |
Fakt | 314 567 | 314 567 | 310 769 | 3 559 | 337 790 | 337 790 | 333 804 | 3 888 |
Super Express | 151 434 | 150 714 | 149 759 | 955 | 157 873 | 157 153 | 156 325 | 828 |
Gazeta Wyborcza | 191 913 | 170 276 | 110 896 | 57 421 | 230 410 | 203 740 | 135 009 | 66 485 |
Przegląd Sportowy | 32 985 | 32 985 | 31 921 | 666 | 37 880 | 37 880 | 36 990 | 765 |
Gazeta Polska Codziennie | 20 394 | 20 380 | 19 680 | 30 | 26 243 | 26 243 | 25 765 | 139 |
Dziennik Gazeta Prawna | 57 409 | 47 029 | 9 991 | 27 705 | 65 512 | 50 125 | 11 522 | 29 314 |
Rzeczpospolita | 57 990 | 56 128 | 9 233 | 39 631 | 89 723 | 61 864 | 12 107 | 44 598 |
Puls Biznesu | 13 936 | 10 786 | 1 789 | 6 741 | 16 714 | 11 772 | 1 921 | 7 599 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 5 340 | 4 626 | 1 598 | 1 528 | 7 244 | 3 705 | 1 504 | 1 764 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż kioskowa „Rzeczpospolitej” i „GP Codziennie” spadła o jedną czwartą