Sprzedaż ‘Gazety Wyborczej’ spadła w kwietniu, zyskała 'Rzeczpospolita'
Należąca do Agory "Gazeta Wyborcza" pozostawała liderem segmentu dzienników opinii w kwietniu, choć odnotowała spadek średniej sprzedaży o 1,5% r/r, wynika z raportu Wirtualnemedia.pl opartego o dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP). Według raportu, najwięksi rywale tego tytułu notowali wzrost sprzedaży.
Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" wydawanej przez Agorę spadła o 1,5% r/r do 352 782 egz. W tym samym okresie sprzedaż "Rzeczpospolitej" (Presspublica) wzrosła o 5,0% do 122 978 sztuk.
Sprzedaż "Dziennika Gazeta Prawna" (Infor Biznes) wyniosła 94 003 egz. Przed rokiem "Gazeta Prawna" sprzedawała się średnio 79 561 sztuk a “Dziennik" w 83 411 egz.
Znaczące spadki notowała prasa biznesowa: "Parkiet" i "Puls Biznesu", podczas gdy rosła sprzedaż tabloidów. Najwyższą sprzedaż wśród wszystkich polskich dzienników miał w kwietniu "Fakt" - 500 533 egz. i wzrost o 5%. Średnia sprzedaż wydawanego przez Muratora "Super Expressu" wzrosła o 7% do 214 040 egz.
Autorzy raportu wiążą wzrost sprzedaży największych dzienników z tragedią pod Smoleńskiem.
Wirtualnemedia.pl prezentują dane z kategorii "sprzedaż ogółem" (czyli w kioskach i prenumeracie), ZKDP prezentuje też dane w kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", która obejmuje także sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej, a także w ramach barteru.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż ‘Gazety Wyborczej’ spadła w kwietniu, zyskała 'Rzeczpospolita'