„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w I kwartale, „Gazeta Wrocławska” najbardziej w dół
W pierwszym kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Wrocławska” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosła 26 651 egz., czyli o 13,18 proc. mniej, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 19 proc. do 21 497 egz.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (również Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosła 19 270 egz., po spadku o 14,27 proc.
Najwięcej straciła natomiast „Gazeta Wrocławska” (Polska Press Grupa), która w rankingu spadła z 12. na 13. lokatę. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 19,23 proc. i ostatecznie wyniósł 9 385 egz.
W marcu 2019 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2018 roku zmniejszyła się o 11,27 proc. do 27 156 egz.
Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 21 932 egz., po spadku o 16,81 proc. Trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (19 965 egz.; w dół o 10,32 proc.).
Największym wzrostem - o 6,60 proc. do 3 232 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa).
Największy spadek w tym ujęciu odnotowała „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM) - było to 22,46 proc. do 7 406 egz.
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w I kwartale, „Gazeta Wrocławska” najbardziej w dół