SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży. Najwięcej straciły „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Wyborcza”

W czerwcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w czerwcu 2017 roku wyniosła 260 021 egz., czyli o 3,71 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 128 209 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 1,23 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 15,96 proc. do 112 188 egz.

Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Ponadto w czwartym kwartale ub.r. w Agorze przeprowadzono zwolnienia grupowe, obejmujące 176 pracowników, głównie z zespołu "GW".

Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 9,88 proc. Dziennik ten w czerwcu br. sprzedawał się w liczbie 48 871 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 38 621 egz., po spadku o 5,28 proc.

Kolejną lokatę zajął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zanotował największy spadek w zestawieniu. Jego średni wynik zmniejszył się o 24,44 proc. do 26 101 egz.

W czerwcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł już jednak „Przegląd Sportowy”, który zyskał 2,51 proc.

Z kolei najwięcej w tym ujęciu straciła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 10,85 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży. Najwięcej straciły „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Wyborcza”

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
cudowne wieści
Ttttooo nnnaasss sssstraszllliwie uuuudeerzyrzyło pppoo kkkieszszeennni.
0 0
odpowiedź
User
EKO
Chronią puszczy, a na druk wyborczej wycięto kilka razy więcej drzew. I wycina się kolejne.
0 0
odpowiedź
User
Dx2
Do EKO.
Masz rację.
Gdy GW sprzedaje około 57% nakładu i reaguje na spadki sprzedaży zmniejszając nakład o 16%, to GPC sprzedaje ok. 27% nakładu i zwiększa swój nakład o 10% przy spadku sprzedaży o 8%. To dopiero marnotrawstwo.....
0 0
odpowiedź