Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży. Najwięcej straciły „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Wyborcza”
W czerwcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w czerwcu 2017 roku wyniosła 260 021 egz., czyli o 3,71 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 128 209 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 1,23 proc.
Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 15,96 proc. do 112 188 egz.
Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Ponadto w czwartym kwartale ub.r. w Agorze przeprowadzono zwolnienia grupowe, obejmujące 176 pracowników, głównie z zespołu "GW".
Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 9,88 proc. Dziennik ten w czerwcu br. sprzedawał się w liczbie 48 871 egz.
Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 38 621 egz., po spadku o 5,28 proc.
Kolejną lokatę zajął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zanotował największy spadek w zestawieniu. Jego średni wynik zmniejszył się o 24,44 proc. do 26 101 egz.
W czerwcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł już jednak „Przegląd Sportowy”, który zyskał 2,51 proc.
Z kolei najwięcej w tym ujęciu straciła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 10,85 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży. Najwięcej straciły „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Wyborcza”
Masz rację.
Gdy GW sprzedaje około 57% nakładu i reaguje na spadki sprzedaży zmniejszając nakład o 16%, to GPC sprzedaje ok. 27% nakładu i zwiększa swój nakład o 10% przy spadku sprzedaży o 8%. To dopiero marnotrawstwo.....