„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w III kwartale, „Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań
Średnia sprzedaż wydania wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych w trzecim kwartale br. wyniosła 129 484 egz. Najchętniej kupowana była „Gazeta Pomorska”, a na czele e-wydań znalazła się „Polska Metropolia Warszawska” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W trzecim kwartale 2022 roku średnia sprzedaż wydania „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) wyniosła 14 132 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 9 404 egz. zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa).
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 9 334 egz.
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają również wydawanie przez Polska Press Grupę tytuły „Głos - Dziennik Pomorza” (6 958 egz.) oraz „Express Ilustrowany” (6 795 egz.).
Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników na poziomie 129 484 egz.
Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet regionalnych i lokalnych w trzecim kwartale br. wyniosła 129 484 egz.
„Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań
Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są następujące gazety: „Polska Metropolia Warszawska” (1 794 egz.), „Gazeta Krakowska” (1 184 egz.) i „Nowiny” (1 094 egz.).
W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki.
Na czele pod względem udziału e-wydań w sprzedaży wydania znajduje się „Polska Metropolia Warszawska” - 31,82 proc., a następnie: „Kurier Lubelski” - 23,51 proc. i „Gazeta Krakowska” - 21,15 proc.
Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy
Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).
Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w III kwartale, „Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań
Boli cię że POLSKI koncern jest wydawcą POLSKIEJ prasy?