Sprzedano 95 proc. reklam przy Super Bowl (wideo)
Przed tegorocznym finałem Super Bowl marki nadające reklamy w trakcie tej imprezy wykupiły już 95 proc. czasu antenowego. Mniej niż rok temu jest firm motoryzacyjnych i technologicznych, ale pojawiło się kilkunastu nowych reklamodawców.
O zainteresowaniu reklamami podczas tegorocznego finału Super Bowl XLIX poinformowała sieć NBC, która 1 lutego 2015 r. będzie transmitowała to wydarzenie.
Seth Winter, szef sprzedaży i marketingu NBC Sports potwierdził, że do tej pory udało się sprzedać 95 proc. czasu antenowego przeznaczonego na reklamy podczas Super Bowl. Cena 30-sekundowego spotu waha się od 4,4 do 4,5 mln dol. z zależności od tego, jak wiele reklam wykupi konkretna marka. Według Wintera jest to jednak opłacalna inwestycja, bowiem według wewnętrznych obliczeń NBC każda z firm reklamujących się w trakcie Super Bowl zyskuje dwa razy więcej niż inwestuje.
Podczas konferencji Winter zaznaczył też, że w tym roku czas reklamowy towarzyszący Super Bowl sprzedał się szybciej niż w 2012 r., gdy NBC transmitowała to wydarzenie. Pojawiło się też 15 nowych reklamodawców, którzy nigdy wcześniej nie nadawali swoich spotów przy okazji finału amerykańskiej ligi NFL. Winter ujawnił, że wśród debiutantów są firmy produkujące alkohole, napoje, towarzystwa ubezpieczeniowe i sieci restauracji.
Szef sprzedaży i marketingu NBC Sports przyznał, że w tym roku jest mniej niż w latach poprzednich reklamodawców z branży motoryzacyjnej, technologicznej, a także telekomunikacyjnej.
Wśród marek, które do tej pory potwierdziły zakup czasu reklamowego podczas Super Bowl XLIX są między innymi:
Motoryzacja: Nissan, Toyota, Mercedes-Benz
Żywność i napoje: Anhauser-Busch, Coca-Cola, Pepsi, Doritos, Snickers, Skittles, Avocados from Mexico, Newcastle Brown Ale
Ubezpieczenia i finanse: Nationwide, TurboTax
Branża filmowa: Jurrasic World
Internet: GoDaddy, Wix.com, Squarespace
Technologie i telekomunikacja: Mophie
Turystyka: Carnival Corp.
Inne: Dove Men+Care, Loctite
Dołącz do dyskusji: Sprzedano 95 proc. reklam przy Super Bowl (wideo)