Spotify może zostać sponsorem FC Barcelony
Platforma streamingu audio Spotify wymieniana jest w katalońskich mediach jako nowy sponsor piłkarskiego klubu FC Barcelona. Możliwe, że marka pojawi się w nazwie stadionu drużyny Camp Nou.
Założony w Szwecji serwis streamingowy Spotify miał według nieoficjalnych ustaleń dziennikarzy zaproponować Barcelonie najlepsze warunki finansowe współpracy. Jak oszacowało Catalunya Radio, "Duma Katalonii" miałaby otrzymywać od sponsora 60-65 milionów euro rocznie, a katalońska gazeta "Ara" podaje kwotę 60 mln euro rocznie za logo na koszulkach zawodników.
FC Barcelona z nowym sponsorem, obecny to Rakuten
FC Barcolona w ramach świadczeń sponsorskich miałaby także zmienić nazwę swojego stadionu na „Camp Nou Spotify”. Nie wiadomo jednak na razie, czy platforma streamingowa podpisze tę część kontraktu z uwagi na wymagania klubu, który chce wieloletniego zobowiązania, od 15 do 30 lat.
🚨 T'agradaria que fos l'equipació secundària del Barça?
— Esport3 (@esport3) January 27, 2022
📲 https://t.co/6Gi4Vvlbqh pic.twitter.com/IxggBpc6bH
Od 2016 roku sponsorem FC Barcelony jest Rakuten, japoński koncern z branży elektroniki. Firma płaci drużynie około 55 mln euro rocznie. Łączna wartość czteroletniego kontraktu opiewa na 220 mln euro w gotówce oraz innych formach zobowiązań. Rakuten zastąpił w roli głównego sponsora Barcelony markę Qatar Airways, która wspierała klub od 2013 r. Umowa Barcelony z Rakutenem kończy się w czerwcu ego roku.
Spotify jest największym na świecie serwisem streamingu treści audio pod względem liczby subskrybentów. Według danych firmy MiDA, Spotify jest liderem segmentu o najwyższym udziale w rynku (31 proc.), przy spadku z 33 proc. w drugim kwartale 2020 r. i 34 proc. w drugim kwartale roku 2019.
Na koniec 2021 r. liczba użytkowników Spotify może liczyć 400-407 mln internautów, z czego użytkowników premium ma być od 177 do 181 mln.
Dołącz do dyskusji: Spotify może zostać sponsorem FC Barcelony