Spotify poprzez opcję Fan Insights pomoże artystom poznać ich fanów
Muzyczna platforma streamingowa Spotify udostępni próbną wersję narzędzia Fan Insights, które ma pomóc wykonawcom w zrozumieniu fanów, ich zachowań i muzycznych preferencji.
W komunikacie Spotify podkreśla, że narzędzie Fan Insights znajduje się na razie w fazie testów beta i jego dostępność jest ograniczona, a artyści mogą się zapoznać z platformą wysyłając swoje zgłoszenie za pośrednictwem specjalnej strony internetowej.
Według Spotify Fan Insights ma dostarczyć wykonawcom wielu istotnych danych na temat ich fanów. Chodzi m.in. o ich profile osobowe i pochodzenie, w jaki sposób słuchają oni muzyki i jakie są ich muzyczne gusta, a także jaki jest poziom zaangażowania fanów oraz różnice pomiędzy miłośnikami danego artysty a „zwyczajnym” słuchaczem.
W zamyśle twórców narzędzia pozwoli wzmocnić więzi pomiędzy artystami a ich słuchaczami, pomoże też w takich elementach kariery wykonawców, jak np. organizacja koncertów i innych wydarzeń z udziałem konkretnego muzyka lub zespołu.
Na razie nie wiadomo kiedy platforma Fan Insights zostanie udostępniona w pełnej wersji i jakie będą warunki korzystania z niej. Według planów narzędzie będzie występowało zarówno w wersji stacjonarnej, jak i mobilnej.
Dołącz do dyskusji: Spotify poprzez opcję Fan Insights pomoże artystom poznać ich fanów