Spotify składa hołd marketerom „piosenką dla każdego dyrektora marketingu”
Spotify Advertising składa hołd szefom marketingu najbardziej rozpoznawalnych marek i swoich największych reklamodawców w swojej najnowszej kampanii „Piosenka dla każdego CMO”. W jej ramach skomponowano piosenki na cześć CMO m.in. Kimberly-Clark, Frito-Lay i innych.
Spotify współpracowało z agencją FCB New York i kompozytorem Wattem Whitem, aby wymyślić pięć wyjątkowych piosenek wyselekcjonowanych dla CMO - Zena Arnold z Kimberly-Clark, Jessica Jensen z Indeed, Rachel Ferdinando z Frito-Lay, Lara Balazs z Intuit i Norman de Greve z CVS.
Piosenki obejmują różne style, od rapu i synth-popu z lat 90. po alternatywny rock. Według Spotify jest to pierwszy album, w którym w nadchodzących miesiącach pojawi się więcej piosenek dla szefów marketingu. Jest to pięć piosenek, z których każda jest unikalna, każda ma spersonalizowane teksty i tytuły.
Na przykład dla szefa marketingu Kimberly-Clark piosenka mówi o tym, że marka jest „w naszych łazienkach i w naszych sercach”. Tymczasem Jensen z Indeed jest znany jako „JJ”, który jest „rzeczywiście zawsze w pracy”, a jeśli potrzebujesz, pokaże ci drogę. Jednocześnie Intuit's Balazs jest również pozycjonowany jako CMO, który zapewnia konsumentom ochronę QuickBook i TurboTax podczas rozliczania podatków.
Sarah Kiefer, dyrektor globalny ds. marketingu korporacyjnego w Spotify, powiedziała, że muzyka jest w DNA Spotify, więc podczas burzy mózgów nad nowymi sposobami świętowania partnerstw reklamowych z markami i zamiast osobistego zaangażowania lub codziennych spotkań, firma zdecydowała świętować poprzez piosenkę.
- W ostatnim kwartale zauważyliśmy, że globalne przychody z reklam w Spotify wzrosły o 110 proc., a dzięki tej nowej kampanii świętujemy osoby i marki, które pomogły nam to osiągnąć, a także pokazujemy moc dźwięku - dodała.
Poprzednie kampanie Spotify to głównie działaniaB2C, a ostatnia w czerwcu prezentowała unikalne historie słuchania muzyki młodzieżowej pokolenia Z w Dżakarcie, Bangkoku i Manili.
Wyprodukowano trzy filmy, aby pokazać mieszankę różnych subkultur młodzieży z każdego miasta. W kwietniu tego roku uruchomiono playlistę On Repeat, umożliwiającą sponsorowanie reklam na 30 rynkach na całym świecie, w tym w Singapurze, Malezji, Indonezji, Tajlandii, Australii, Nowej Zelandii, Filipinach i Tajwanie.
W drugim kwartale 2021 r. łączna liczba miesięcznych użytkowników Spotify na świecie osiągnęła poziom 365 mln, co oznacza wzrost w skali roku o 22 proc. W tej liczbie 165 mln to subskrybenci płatnej wersji premium, a ich grupa wzrosła rok do roku o 20 proc.
Dołącz do dyskusji: Spotify składa hołd marketerom „piosenką dla każdego dyrektora marketingu”