Zmiana pory nadawania serwisu sportowego TVP1 bez wpływu na oglądalność „Wiadomości”
„Sport” TVP1 w nowym paśmie ogląda 1,44 mln osób. Zmiana pory nadawania tego serwisu nie ma wpływu na oglądalność „Wiadomości” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Od 25 lutego br. telewizyjna Jedynka serwis sportowy zaczęła emitować przed głównym wydaniem „Wiadomości”, czyli około godz. 19.26. Przez kilkadziesiąt poprzednich lat „Sport” stacja pokazywała po „Wiadomościach”.
Średnia widownia audycji w okresie od 25 lutego do 31 marca tego roku (czyli w pierwszych 35 dniach po zmianie pory emisji) wyniosła 1,44 mln widzów. Przełożyło się to na 9,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,23 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,15 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
W porównaniu do analogicznego okresu rok widownia „Sportu” spadła o 110 tys. oglądających. Od 25 lutego do 31 marca ub.r. kilkuminutowy cykl oglądało 1,55 mln osób, co przełożyło się na 9,71 proc. udziału w 4+ (w 16-49 było to 6,50 proc., a w 16-59 - 8,30 proc.). Wówczas emitowany był on około godz. 20.10.
Z kolei widownia serwisu sportowego względem okresu poprzedzającego zmianę pory emisji wzrosła o 160 tys. osób. W okresie od 19 stycznia do 24 lutego br. audycję tę śledziło średnio 1,28 mln osób, co dało jej odpowiednio 7,96 proc., 5,59 proc. i 6,43 proc. udziału.
Z analizy widowni TVP1 minuta po minucie w godz. 19.00-20.59 dla trzech analizowanych okresów wynika, że miejsce ulokowania serwisu sportowego nie ma bezpośredniego wpływu na zachowania widowni stacji. W analizowanym okresie względem analogicznego okresu rok wcześniej i okresu poprzedzającego Jedynka w czasie nadawania „Wiadomości” oraz w pasmach przed i po dzienniku, zanotowała spadek kilkuprocentowy liczby widzów (mniej więcej był on proporcjonalny w każdej minucie).
Z kolei „Wiadomości” w okresie od 25 lutego do 31 marca br. na antenie Jedynki oglądało 2,22 mln widzów.
Krótszy czas oglądania telewizji w 2018 roku
W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.
Dołącz do dyskusji: Zmiana pory nadawania serwisu sportowego TVP1 bez wpływu na oglądalność „Wiadomości”