Spadły przychody TPSA w segmencie stacjonarnym
Przychody grupy Telekomunikacji Polskiej (TPSA) w segmencie telefonii stacjonarnej w III kw. spadły o 7,5 proc. r/r do 2 218 mln zł, wynika z raportu spółki. W poprzednim kwartale przychody w tym segmencie spadły o 8,7 proc. r/r.
"Nastąpiła dalsza poprawa trendu w telefonii stacjonarnej: przychody w trzecim kwartale zmniejszyły się w ujęciu rocznym o 7,5%, w porównaniu ze spadkiem o 8,7% w drugim kwartale. Poprawa wynikała częściowo z korzystnej zmiany w zakresie przychodów z usług hurtowych" - czytamy w raporcie.
Prezes Maciej Witucki, na telekonferencji w środę, zwrócił uwagę na wzrost klientów usług internetowych. Liczba klientów usług dostępu do internetu zwiększyła się o 8 tys. względem II kw., przy czym zmiana ta nie odzwierciedla jeszcze przewidywanych korzyści z nowych cen (opartych na formułę „koszt plus"), wprowadzonych 1 października 2010.
"To duże osiągnięcie, zwłaszcza że nowa oferta daje nam już mozliwość bliskiego konkurowania z operatorami alternatywnymi i kablowymi" - powiedział Witucki.
TPSA podała, że Wskaźnik ARPU zwiększył się o 0,5% względem drugiego kwartału, co sygnalizuje koniec trendu spadkowego i jest wynikiem migracji klientów do wyższych prędkości (6 Mb/s i więcej), zapoczątkowanej obniżką cen na najwyższe prędkości w kwietniu 2010 roku.
Liczba klientów telewizji wzrosła na koniec III kw. do 497 tys., co stanowi 21,9% całej bazy klientów detalicznych internetu.
Na koniec trzeciego kwartału 2010 roku z linii telefonicznych TP korzystało 7,868mln abonentów (spadek o 161 tys. w porównaniu z poprzednim kwartałem), w tym 1,315 mln. (wzrost o 36 tys.) to linie działające w ramach WLR, czyli abonament konkurencyjnych operatorów świadczony na łączach TP.
Kluczowe wskaźniki segmentu stacjonarnego TPSA:
Telefonia stacjonarna | III kw. | III kw. | Zmiana | 9 mies. | 9 mies. | Zmiana |
2010 | 2009 | 2010 | 2009 | |||
Przychody (w mln zł) | 2 218 | 2 399 | -7,50% | 6 817 | 7 486 | -8,90% |
Liczba łączy stacjonarnych (w tys.) | 7 868 | 8 452 | -6,90% | |||
Liczba detalicznych dostępów szerokopasmowych (w tys.) | 2 269 | 2 278 | -0,30% | |||
Liczba klientów usług TV (w tys.) | 497 | 283 | 75,60% | |||
Skorygowana marża EBITDA (jako % przychodów) | 41,90% | 44,10% | -2,2 p.p. | 39,8% | 42,40% | -2,6p.p. |
Dołącz do dyskusji: Spadły przychody TPSA w segmencie stacjonarnym