SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spadły przychody TPSA w segmencie stacjonarnym

Przychody grupy Telekomunikacji Polskiej (TPSA) w segmencie telefonii stacjonarnej w III kw. spadły o 7,5 proc. r/r do 2 218 mln zł, wynika z raportu spółki. W poprzednim kwartale przychody w tym segmencie spadły o 8,7 proc. r/r.

"Nastąpiła dalsza poprawa trendu w telefonii stacjonarnej: przychody w trzecim kwartale zmniejszyły się w ujęciu rocznym o 7,5%, w porównaniu ze spadkiem o 8,7% w drugim kwartale. Poprawa wynikała częściowo z korzystnej zmiany w zakresie przychodów z usług hurtowych" - czytamy w raporcie.

Prezes Maciej Witucki, na telekonferencji w środę, zwrócił uwagę na wzrost klientów usług internetowych. Liczba klientów usług dostępu do internetu zwiększyła się o 8 tys. względem II kw., przy czym zmiana ta nie odzwierciedla jeszcze przewidywanych korzyści z nowych cen (opartych na formułę „koszt plus"), wprowadzonych 1 października 2010.

"To duże osiągnięcie, zwłaszcza że nowa oferta daje nam już mozliwość bliskiego konkurowania z operatorami alternatywnymi i kablowymi" - powiedział Witucki.

TPSA podała, że Wskaźnik ARPU zwiększył się o 0,5% względem drugiego kwartału, co sygnalizuje koniec trendu spadkowego i jest wynikiem migracji klientów do wyższych prędkości (6 Mb/s i więcej), zapoczątkowanej obniżką cen na najwyższe prędkości w kwietniu 2010 roku.

Liczba klientów telewizji wzrosła na koniec III kw. do 497 tys., co stanowi 21,9% całej bazy klientów detalicznych internetu.

Na koniec trzeciego kwartału 2010 roku z linii telefonicznych TP korzystało 7,868mln abonentów (spadek o 161 tys. w porównaniu z poprzednim kwartałem), w tym 1,315 mln. (wzrost o 36 tys.) to linie działające w ramach WLR, czyli abonament konkurencyjnych operatorów świadczony na łączach TP.

Kluczowe wskaźniki segmentu stacjonarnego TPSA:

 

   
Telefonia stacjonarna  III kw. III kw. Zmiana  9 mies. 9 mies. Zmiana 
2010 2009 2010 2009
Przychody (w mln zł) 2 218 2 399 -7,50% 6 817 7 486 -8,90%
 Liczba łączy stacjonarnych (w tys.) 7 868 8 452 -6,90%      
Liczba detalicznych dostępów szerokopasmowych (w tys.) 2 269 2 278 -0,30%      
Liczba klientów usług TV (w tys.) 497 283 75,60%      
Skorygowana marża EBITDA (jako % przychodów) 41,90% 44,10% -2,2 p.p. 39,8% 42,40% -2,6p.p.



 

Dołącz do dyskusji: Spadły przychody TPSA w segmencie stacjonarnym

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl