SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spadła widownia i przychody reklamowe 'Rzymu'

Drugi sezon serialu "Rzym" nadawany w TVP 1 jesienią br. oglądało o ponad 56 proc. mniej widzów niż pokazywaną rok temu pierwszą serię produkcji, a przychody reklamowe serialu spadły o połowę - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl.

Ocenzurowaną wersję "Rzymu 2" Jedynka nadawała od 5 października do 7 grudnia br. w poniedziałki o 20.20. Dziesięć wyemitowanych odcinków sezonu obejrzało średnio 1,18 mln widzów, dając stacji 7,09 proc. udziału w grupie 4+ i 5,70 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Natomiast premierowa seria "Rzymu" pokazywana była przez TVP 1 zeszłej jesieni w piątki o 20.20. Wtedy serial śledziło 2,7 mln osób i miał odpowiednio 18,41 proc. i 16,27 proc. udziału.

Słaba widownia drugiej edycji sprawiła, że Jedynka w paśmie emisji serialu zajmowała dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Tym razie jednak "Rzym" nakładał się częściowo na hit TVP 2 - serial "M jak miłość". To właśnie ta antena była liderem rynku w czasie nadawania kostiumowej produkcji. Poza "M jak miłość" TVP 2 pokazywała też "Barwy szczęścia", co dało jej aż 42,91 proc. udziału. Drugie miejsce zajął Polsat (16,60 proc.; filmy fabularne), a trzecie - TVN (15,06 proc.; "Na Wspólnej", "W-11 - Wydział Śledczy").

Wpływy reklamowe z drugiej serii wyniosły 5,7 mln zł, podczas gdy pierwsza przyniosła TVP 1 przychody na poziomie 11,6 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).

Z analizy profilu widowni "Rzymu 2 " wynika, że produkcję oglądały głównie mężczyźni, widzowie po czterdziestce, mieszkańcy wsi i małych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.

"Rzym" to serial historyczny wyprodukowany przez stacje HBO i BBC. Jego akcja rozgrywa się u schyłku Republiki Rzymskiej i początku Cesarstwa Rzymskiego Produkcja pokazuje głównie życie w tytułowe Rzymie, panujące tam zwyczaje i mentalność mieszkańców, a mniej skupia się na wydarzeniach politycznych.

Widownia "Rzymu 2" odcinek po odcinku


Wszyscy 4+16-49
DataAMRSHR %SHR %
05-10-20091 268 0577,73%5,08%
12-10-20091 280 4487,80%7,15%
19-10-20091 209 4557,29%6,18%
26-10-20091 197 5897,22%5,90%
02-11-20091 180 5817,11%5,83%
09-11-20091 108 6276,66%5,04%
16-11-20091 128 0136,55%5,15%
23-11-20091 314 9817,87%6,43%
30-11-20091 074 1746,35%4,89%
07-12-20091 067 2156,50%5,57%
średnia1 180 4057,09%5,70%


Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu


Wszyscy 4+
StacjaAMRSHR %
TVP 27 144 40542,91%
Polsat2 764 34716,60%
TVN2 507 85815,06%
TVP 1 – Rzym 21 180 4057,09%


Profil widowni produkcji

Rzym 2ADH %AFF
PłećMężczyźni49,74%103

Kobiety50,26%97
Wiek4-91,95%33

10-153,32%45

16 - 191,92%32

20 - 242,06%24

25 - 294,12%48

30 - 345,09%63

35 - 396,29%92

40 - 446,90%107

45 - 499,02%121

50 - 5413,79%167

55 - 5912,10%162

60+33,44%176
Wlk. miastaWieś44,21%113

< 50 tys.26,87%113

50-100 tys.7,38%87

100-200 tys.4,64%59

> 200 tys.16,90%82
ZawódTop management6,06%76

Pracownicy średniego szczebla13,05%92

Pracownicy fizyczni i rolnicy22,44%108

Emeryci44,37%167

Inni14,08%46
WykształceniePodstawowe53,45%119

Średnie30,17%100

Wyższe11,11%97

Inne5,27%39


 

Dołącz do dyskusji: Spadła widownia i przychody reklamowe 'Rzymu'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl