Spadek sprzedaży przenośnych odtwarzaczy muzycznych
Pierwsze trzy tygodnie tegorocznego sezonu świątecznych zakupów wUSA przyniosły (nie biorąc pod uwagę iPodów firmy Apple) spadeksprzedaży przenośnych odtwarzaczy muzycznych.
W okresie od 18 listopada do 9 grudnia, dochody ze sprzedażyodtwarzaczy MP3 spadły o 16 procent w porównaniu z analogicznymokresem roku ubiegłego - informuje serwis TechWeb, powołując się nadane firmy badawczej NPD Group. Spadła również - o 9 procent -liczba sprzedanych urządzeń tego typu.
Według analityków z NPD Group, główną przyczyną spadków jestfakt, że większość klientów szukających odtwarzacza MP3, już takowyposiada i chce jedynie zastąpić swoje urządzenie nowszymmodelem.
Z danych firmy badawczej wynika, że spadły również - o 13procent - dochody ze sprzedaży aparatów cyfrowych na rynkuamerykańskim. Za to o 1 procent zwiększyła się tutaj liczbasprzedanych urządzeń.
Wyniki powyżej oczekiwań odnotowano za to na rynku urządzeńnawigacyjnych GPS. W porównaniu z ubiegłym rokiem dochodyzwiększyły się tutaj o 214, a liczba sprzedanych urządzeń aż o 488procent.
źródło: TechWeb
Dołącz do dyskusji: Spadek sprzedaży przenośnych odtwarzaczy muzycznych