SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada sprzedaż dzienników w kioskach, liderem „Fakt”

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w marcu br. pozostał „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w marcu 2013 roku wyniosła 351 197 egz. W porównaniu do marca 2012 roku zmniejszyła się ona o 10,44 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,87 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Drugie miejsce zajął „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 159 614 egz., notując spadek o 4,61 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 147 222 egz., po spadku o 11,87 proc. W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,45 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 67,80 proc.

>>> Tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży, ostro w dół „Rzeczpospolita”

Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w marcu 2013 roku wynosiła 27 668 egz. (jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 5,14 proc.) i stanowiła 97,83 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu.

Na kolejnych miejscach znalazły się „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz „Rzeczpospolita” (Gremi Media). „Dziennik Gazeta Prawna” w analizowanym okresie notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 12 438 egz., co stanowiło 24,58 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 35,45 proc.

Z kolei sprzedaż w kioskach „Rzeczpospolitej” wyniosła już tylko 12 048 egz., co oznacza 19,24 proc. udziału w sprzedaży ogółem. Tytuł ten zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący aż 51,54 proc. Dziennik ten jednak pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 72,63 proc.

Wirtualnemedia.pl marzec
ZKDP 2013 2012
Tytuł Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem Sprzedaż egz. wydań drukowanych Prenum. Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Sprzedaż egz. wydań drukowanych Prenum.
Fakt Gazeta Codzienna 355220 355220 351197 3919 396118 396118 392120 3931
Super Express 161213 160493 159614 880 169400 168680 167332 1347
Gazeta Wyborcza 232267 217145 147222 67634 263736 248215 167051 79144
Przegląd Sportowy 38142 38142 37249 765 42040 42040 41098 843
Gazeta Polska Codziennie 28282 28282 27668 133 26428 26428 26316 112
Dziennik Gazeta Prawna 65568 50594 12438 29453 86851 58376 19269 33527
Rzeczpospolita 111745 62624 12048 45486 116069 85221 24863 56162
Puls Biznesu 16738 11900 1947 7725 17761 12750 2170 8963
Parkiet Gazeta Giełdy 6915 3758 1597 1785 7362 4432 1957 2144

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dzienników w kioskach, liderem „Fakt”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ktoś
żałosny wynik Rzeczpospolitej. Sprzedaż w kioskach na poziomie DGP oraz 3 razy mniejsza niż Przeglądu Sportowego i ponad dwa razy mniejsza niż Gazety Polskiej ?? Ale jaki właściciel taki biznes. A będzie jeszcze gorzej, kiedy czytelnicy nie przedłużą wygasającej prenumeraty. Obecnie wielu pewnie jeszcze posiada subskrypcję na prenumeratę zakupiona w zeszłym roku, ale po czystkach Grześka w wydawnictwie z listopada wielu już się nie da naciągnąć ponownie, bo ludzie głupcy nie są.
0 0
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Przed chwilą przeczytałem, że Hajdarowicz zatrudnił sześciu menedżerów ze Springera. No to będzie miał jeszcze droższy spadek sprzedaży. Zabawny facet, nie ma co.
0 0
odpowiedź
User
df
Panie Tablet, nie będę kupował gazety drukowanej w Agorze i której wicenaczelnym jest wnuk Światły.
0 0
odpowiedź