Spada sprzedaż dzienników, „Gazeta Wyborcza” poniżej 190 tys. egz.
W lipcu 2013 roku wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Liderem zestawienia pozostał „Fakt” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W lipcu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tabloidu „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 325 803 egz., co w porównaniu do analogicznego miesiąca 2012 roku oznacza spadek o 9,28 proc. - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Druga lokata należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w analizowanym okresie sprzedawało się średnio w liczbie 183 464 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 17,01 proc.
Na ostatniej pozycji podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego wynik w lipcu br. zmniejszył się o 6,37 proc. do 143 163 egz. Jednocześnie był to najmniejszy spadek w zestawieniu.
Czwarte miejsce w rankingu sprzedaży dzienników zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 13,89 proc. i wyniosła 64 505 egz. Już trzeci miesiąc z rzędu średni wynik tej gazety nie spadł najbardziej w zestawieniu.
Wirtualnemedia.pl | lipiec | |||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 450 970 | 325 803 | 325 803 | 477 304 | 359 135 | 359 135 |
Gazeta Wyborcza | 271 944 | 203 218 | 183 464 | 329 142 | 243 925 | 221 078 |
Super Express | 253 577 | 143 883 | 143 163 | 265 945 | 153 620 | 152 899 |
Rzeczpospolita | 84 739 | 105 082 | 64 505 | 120 821 | 104 047 | 74 910 |
Dziennik Gazeta Prawna | 65 283 | 63 196 | 48 031 | 79 186 | 73 458 | 51 569 |
Przegląd Sportowy | 83 893 | 42 771 | 42 771 | 84 337 | 46 910 | 46 910 |
Gazeta Polska Codziennie | 86 713 | 24 014 | 24 004 | 100 342 | 26 616 | 26 616 |
Puls Biznesu | 16 206 | 14 745 | 11 551 | 18 344 | 16 430 | 12 458 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 340 | 5 470 | 3 680 | 11 349 | 7 239 | 4 091 |
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. większość dzienników zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej (3,97 proc.) straciła „Gazeta Wyborcza”. Natomiast do góry (o 17,38 proc.) poszła tylko średnia sprzedaż ogółem „Przeglądu Sportowego”. Tytuł ten w lipcu br. został odświeżony (więcej na ten temat).
Wirtualnemedia.pl | 2013 | |||||
ZKDP | lipiec | czerwiec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 450 970 | 325 803 | 325 803 | 480 440 | 328 480 | 328 480 |
Gazeta Wyborcza | 271 944 | 203 218 | 183 464 | 288 018 | 211 225 | 191 057 |
Super Express | 253 577 | 143 883 | 143 163 | 263 314 | 149 045 | 148 325 |
Rzeczpospolita | 84 739 | 105 082 | 64 505 | 90 269 | 109 541 | 66 232 |
Dziennik Gazeta Prawna | 65 283 | 63 196 | 48 031 | 70 133 | 64 775 | 49 025 |
Przegląd Sportowy | 83 893 | 42 771 | 42 771 | 76 588 | 36 437 | 36 437 |
Gazeta Polska Codziennie | 86 713 | 24 014 | 24 004 | 88 244 | 24 735 | 24 735 |
Puls Biznesu | 16 206 | 14 745 | 11 551 | 17 995 | 16 372 | 11 642 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 340 | 5 470 | 3 680 | 10 731 | 6 786 | 3 754 |
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dzienników, „Gazeta Wyborcza” poniżej 190 tys. egz.