Spada czytelnictwo tygodników, liderem “Tele Tydzień”
“Tele Tydzień” był liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale on - tak jak większość tygodników - zanotował jednak spadek sprzedaży. Wśród dwutygodników najchętniej zaś czytana jest “Przyjaciółka” - raport Wirtualnemedia.pl.
W okresie od kwietnia do września br. po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało aż 31,86 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,63 pkt. proc. - wynika z badania PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.
Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 18,32 proc. respondentów (spadek o 0,43 pkt. proc.). Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem 14,06 proc. Rok wcześniej po tytuł sięgało 14,69 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,62 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,15 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,95 proc. czytelników, mniej o 0,26 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte.
Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował wzrost z 5,65 proc. do 7,15 proc. Dało mu to awans na miejsce 8. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł z 7,37 proc. do 6,93 proc.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień - wrzesień | |
PBC | 2011 | 2010 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 31,86% | 34,49% |
Życie na Gorąco | 18,32% | 18,75% |
Chwila dla Ciebie | 14,06% | 14,69% |
Angora | 11,62% | 11,47% |
Newsweek | 8,95% | 9,21% |
Gala | 8,25% | 8,36% |
Auto Świat | 7,21% | 7,87% |
Wprost | 7,15% | 5,65% |
Polityka | 6,93% | 7,37% |
To i Owo | 6,77% | 7,25% |
Twoje Imperium | 5,35% | 6,08% |
Na Żywo | 4,72% | 5,39% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,01% | 4,36% |
Gość Niedzielny | 4,01% | 4,05% |
Teleprogramy | 3,72% | 4,08% |
Takie jest Życie | 3,36% | 3,90% |
Przekrój | 3,13% | 3,52% |
Motor | 3,12% | 3,37% |
Rewia | 3,11% | 3,45% |
Super TV | 3,09% | 3,55% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,75% | - |
Świat i Ludzie | 2,19% | 2,41% |
Imperium TV | 1,69% | 2,03% |
Tele Max | 1,64% | 1,64% |
Forum | 1,52% | 1,56% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,37% | 1,22% |
Bella Relaks | 1,28% | 1,48% |
Tygodnik Siedlecki | 0,83% | 0,75% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,64% | 0,62% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,61% | 0,56% |
Przewodnik Katolicki | 0,61% | 0,78% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,58% | 0,67% |
Jarmark | 0,56% | 0,58% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,50% | 0,48% |
Gazeta Regionalna | 0,46% | - |
Panorama Leszczyńska | 0,35% | 0,51% |
Waseet (tygodnik bezpłatny) | 0,17% | - |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,17% | 0,22% |
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) | 0,07% | - |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od kwietnia do września br., czyli poradnikową “Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 16,57 proc. respondentów, czyli o 0,65 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” znalazła się na miejscu drugim i zanotowała wzrost czytelnictwa z 15,29 proc. do 15,86 proc. Trzecią pozycję zajęła “Tina” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 14,63 proc. (spadek o 1,17 proc.).
Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo wzrosło o 0,41 pkt. proc. do 11,03 proc.
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest od połowy kwietnia br. zajęła miejsce szóste, a czytało ją 8,47 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień - wrzesień | |
PBC | 2011 | 2010 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 16,57% | 17,22% |
Pani Domu | 15,86% | 15,29% |
Tina | 14,63% | 15,80% |
Viva | 11,03% | 10,62% |
Z Życia Wzięte | 8,76% | 9,66% |
Gala | 8,47% | - |
Party Życie Gwiazd | 6,72% | 6,16% |
Komputer Świat | 5,65% | 7,15% |
Tele Świat | 5,64% | 6,03% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,96% | 3,67% |
Świat Seriali | 3,66% | 3,62% |
Bravo | 3,20% | 4,10% |
Sukcesy i Porażki | 3,08% | 3,31% |
Bravo Sport | 2,38% | 2,87% |
TV 14 | 1,16% | 1,29% |
Monitor Księgowego | 0,55% | 0,48% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2010 roku na losowej próbie 24 288 przypadków i w okresie od kwietnia do września 2011 roku na losowej próbie 24 478 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo tygodników, liderem “Tele Tydzień”