Spada czytelnictwo dzienników. Wszystkie tytuły na minusie w II półroczu 2012
Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce w II półroczu 2012 roku była „Gazeta Wyborcza” - wynika z badania PBC General. Wszystkie ogólnopolskie gazety codzienne zanotowały w tym okresie spadki czytelnictwa.
W analizowanym okresie po „Gazetę Wyborczą” (Agora SA) sięgało 10,92 proc. respondentów, zaś rok wcześniej było ich 13,76 proc.
Drugą pozycję zajął „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), którego poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku z 13,54 proc. do 10,86 proc.
Na podium uplasował się jeszcze bezpłatny dziennik „Metro” (Agora SA), który jest czytany przez 5,03 proc. ludzi (rok wcześniej było to 6,28 proc.).
Wirtualnemedia.pl | lipiec – grudzień | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Gazeta Wyborcza | 10,92% | 13,76% |
Fakt | 10,86% | 13,54% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 5,03% | 6,28% |
Super Express | 4,78% | 6,07% |
Przegląd Sportowy | 2,80% | 3,55% |
Rzeczpospolita | 2,80% | 4,14% |
Dziennik Gazeta Prawna | 1,88% | 3,04% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 1,63% | 2,18% |
Sport | 0,61% | 0,71% |
Gazeta Podatkowa | 0,59% | 0,72% |
Puls Biznesu | 0,28% | 0,29% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,10% | 0,19% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2011 roku na losowej próbie 24 207 przypadków i w okresie od lipca do grudnia 2012 roku na losowej próbie 24 040 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo dzienników. Wszystkie tytuły na minusie w II półroczu 2012