Sony, Agora i Polsat wydały najwięcej na reklamy telewizyjne
Sony Poland w 2010 roku na reklamy telewizyjne wydało najwięcej wśród producentów sprzętu IT i RTV. Natomiast w kategorii „Media, książki, CD i DVD” największymi reklamodawcami były Agora i Polsat.
Sony Poland w ub.r. cennikowo na reklamy telewizyjne przeznaczyło ponad 39 mln zł, czyli 17 proc. mniej niż w 2009 roku – wynika z danych TNS OBOP. Mimo to firma była zdecydowanie największym reklamodawcą wśród producentów i dostawców sprzętu RTV oraz AGD. Samsung Electronics Polska przeznaczył na reklamy w telewizji 10 proc. mniej niż rok wcześniej, natomiast Panasonic Polska – 47 proc. więcej , a LG Electronics – 61 proc. Canon Polska w 2009 roku nie znalazł się w czołowej piątce reklamodawców w kategorii „Komputery, audio i video”.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną kategoria „Komputery, audio i video” | |||
| 2010 rok | 2009 rok | |
Sony Poland | 39 136 634 zł | 47 082 930 zł | |
Samsung Electronics Polska | 17 716 489 zł | 19 644 610 zł | |
Panasonic Polska | 13 322 039 zł | 9 065 492 zł | |
LG Electronics | 7 571 824 zł | 4 693 045 zł | |
Canon Polska | 7 534 048 zł | - |
Z kolei wśród wydawców mediów, książek i płyt CD/DVD największe wydatki na reklamy telewizyjne zanotowały Agora i Polsat. Ta pierwsza firma przeznaczyła na to 2 proc. więcej niż w 2009 roku, a ta druga – 0,5 proc. mniej. Natomiast ITI Holdings ograniczyło te wydatki o 24 proc. Dwaj dystrybutorzy filmowi – Forum Film i Kino Świat – w 2009 roku nie byli w czołowej piątce kategorii „Media, książki, CD i DVD”.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną kategoria „Media, książki, CD i DVD” | |||
| 2010 rok | 2009 rok | |
Agora | 86 280 044 zł | 84 544 233 zł | |
Polsat | 83 380 210 zł | 83 813 871 zł | |
ITI Holdings | 45 179 632 zł | 59 413 521 zł | |
Forum Film | 38 466 236 zł | - | |
Kino Świat | 28 115 093 zł | - |
Dołącz do dyskusji: Sony, Agora i Polsat wydały najwięcej na reklamy telewizyjne