„Sonda 2” miała o 1,2 mln widzów mniej niż „Tomasz Lis na żywo”. Nowa seria po wakacjach
Pierwszy sezon „Sondy 2” śledziło średnio 968 tys. widzów, o 1,21 mln mniej niż oglądało wcześniej w tym paśmie program „Tomasz Lisa na żywo”. TVP2 w czasie nadawania misyjnej produkcji zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 4,27 mln zł.
Program „Sonda 2” na antenie TVP2 pokazywany był w poniedziałki o godz. 21.50 i 22.15, w okresie od 14 marca do 6 czerwca br. Średnia widownia premierowych odcinków audycji wyniosła 967 tys. osób, co przełożyło się na 8,01 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 6,49 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię przyciągnął pierwszy odcinek, który śledziło średnio 1,34 mln widzów. Wszystkie spośród trzech topowych wydań programu, to jego emisje z godz. 21.50.
Trzy topowe odcinki „Sondy 2”
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | |||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR% |
14-03-2016 | 21:51:44 | 22:13:26 | 1 344 931 | 10,16% |
25-04-2016 | 21:57:21 | 22:22:04 | 1 265 808 | 9,92% |
30-05-2016 | 21:50:30 | 22:14:23 | 1 247 355 | 9,59% |
Dla porównania, emitowany poprzednio w tym paśmie (w okresie od września ub.r. do stycznia br.) program „Tomasz Lis na żywo” gromadził średnio 2,18 mln widzów, co przekładało się na 16,80 proc. udziału w grupie 4+ i 9,95 proc. w 16-49. Oznacza to, że TVP2 w tym paśmie straciła 1,21 mln oglądających.
Z kolei w sezonie 2014/2015 (w okresie od 1 września 2014 roku do 8 czerwca 2015 roku) audycję Tomasza Lisa śledziło 2,05 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 16,05 proc. oraz 9,68 proc.
TVP2 w czasie emisji „Sondy 2” zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Stacja wygrała z TVP1 (emituje ona w tym paśmie gł. filmy fabularne i dokumentalne, co dało jej 4,73 proc. udziału). Dwójka przegrała walkę o widza ze stacjami komercyjnymi. Liderem w tym paśmie był Polsat (filmy fabularne; 13,75 proc. udziału), a drugie miejsce zajął TVN („Druga szansa”, magazyn „Na językach”, filmy dokumentalne i reality-show „Sekrety lekarzy”; 12,50 proc. udziału). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Widownia produkcji na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polsat | 1 659 748 | 13,75% | 1 001 414 | 19,30% |
TVN | 1 508 920 | 12,50% | 740 274 | 14,27% |
TVP2 - Sonda 2 | 967 324 | 8,01% | 336 834 | 6,49% |
TVP1 | 570 516 | 4,73% | 184 767 | 3,56% |
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków audycji wyniosły 4,27 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
„Sonda 2” przybliża widzom zagadnienia dotyczące różnych dziedzin nauki - fizyki, chemii, informatyki, biologii czy medycyny. Gospodarzem cyklu jest dr Tomasz Rożek.
Dodajmy, że „Sonda 2” to jeden z kilku programów sprzed lat wznawianych w wiosennej ramówce przez Telewizję Polską. W TVP2 emitowany jest jeszcze show „Kocham Cię, Polsko!” a TVP1 zaczęła pokazywać nowe odcinki „Pegaza” i „Teleranka”.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 9,15 proc.
Dołącz do dyskusji: „Sonda 2” miała o 1,2 mln widzów mniej niż „Tomasz Lis na żywo”. Nowa seria po wakacjach
Zdecydowanie wolę oglądać program popularnonaukowy dr Tomasza Rożka ?
Program Tomasza Rożka nie dzieli Polaków tylko edukuje.
Wysoka oglądalność programu telewizyjnego nie zawsze musi świadczyć o jego poziomie.
Większość młodych ludzi ogląda program Tomasza Rożka "Sonda 2" w internecie, czy to uwzględnił Nielsen ?
Oczywiście że nie.