SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Sonda 2” miała o 1,2 mln widzów mniej niż „Tomasz Lis na żywo”. Nowa seria po wakacjach

Pierwszy sezon „Sondy 2” śledziło średnio 968 tys. widzów, o 1,21 mln mniej niż oglądało wcześniej w tym paśmie program „Tomasz Lisa na żywo”. TVP2 w czasie nadawania misyjnej produkcji zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 4,27 mln zł.

dr Tomasz Rożek, prowadzący „Sondę 2”dr Tomasz Rożek, prowadzący „Sondę 2”

Program „Sonda 2” na antenie TVP2 pokazywany był w poniedziałki o godz. 21.50 i 22.15, w okresie od 14 marca do 6 czerwca br. Średnia widownia premierowych odcinków audycji wyniosła 967 tys. osób, co przełożyło się na 8,01 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 6,49 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię przyciągnął pierwszy odcinek, który śledziło średnio 1,34 mln widzów. Wszystkie spośród trzech topowych wydań programu, to jego emisje z godz. 21.50.

Trzy topowe odcinki „Sondy 2”

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Data

Start

Koniec

AMR

SHR%

14-03-2016

21:51:44

22:13:26

1 344 931

10,16%

25-04-2016

21:57:21

22:22:04

1 265 808

9,92%

30-05-2016

21:50:30

22:14:23

1 247 355

9,59%

Dla porównania, emitowany poprzednio w tym paśmie (w okresie od września ub.r. do stycznia br.) program „Tomasz Lis na żywo” gromadził średnio 2,18 mln widzów, co przekładało się na 16,80 proc. udziału w grupie 4+ i 9,95 proc. w 16-49. Oznacza to, że TVP2 w tym paśmie straciła 1,21 mln oglądających.

Z kolei w sezonie 2014/2015 (w okresie od 1 września 2014 roku do 8 czerwca 2015 roku) audycję Tomasza Lisa śledziło 2,05 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 16,05 proc. oraz 9,68 proc.

TVP2 w czasie emisji „Sondy 2” zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Stacja wygrała z TVP1 (emituje ona w tym paśmie gł. filmy fabularne i dokumentalne, co dało jej 4,73 proc. udziału). Dwójka przegrała walkę o widza ze stacjami komercyjnymi. Liderem w tym paśmie był Polsat (filmy fabularne; 13,75 proc. udziału), a drugie miejsce zajął TVN („Druga szansa”, magazyn „Na językach”, filmy dokumentalne i reality-show „Sekrety lekarzy”; 12,50 proc. udziału). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Widownia produkcji na tle konkurencji

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Polsat

1 659 748

13,75%

1 001 414

19,30%

TVN

1 508 920

12,50%

740 274

14,27%

TVP2 - Sonda 2

967 324

8,01%

336 834

6,49%

TVP1

570 516

4,73%

184 767

3,56%

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków audycji wyniosły 4,27 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Dwójka jest zadowolona z formatu i zamierza go kontynuować. Drugi sezon „Sondy 2” stacja pokaże jesienią br.

„Sonda 2” przybliża widzom zagadnienia dotyczące różnych dziedzin nauki - fizyki, chemii, informatyki, biologii czy medycyny. Gospodarzem cyklu jest dr Tomasz Rożek.

Dodajmy, że „Sonda 2” to jeden z kilku programów sprzed lat wznawianych w wiosennej ramówce przez Telewizję Polską. W TVP2 emitowany jest jeszcze show „Kocham Cię, Polsko!” a TVP1 zaczęła pokazywać nowe odcinki „Pegaza” i „Teleranka”.

Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 9,15 proc.

Dołącz do dyskusji: „Sonda 2” miała o 1,2 mln widzów mniej niż „Tomasz Lis na żywo”. Nowa seria po wakacjach

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mario
POlityczny program mgr Tomasza Lisa czy program popularnonaukowy dr Tomasza Rożka ?
Zdecydowanie wolę oglądać program popularnonaukowy dr Tomasza Rożka ?
odpowiedź
User
Wiktor
Polityczne talk show Tomasza Lisa w TVP 2 dzieliło Polaków na lepszych i gorszych.
Program Tomasza Rożka nie dzieli Polaków tylko edukuje.
Wysoka oglądalność programu telewizyjnego nie zawsze musi świadczyć o jego poziomie.
odpowiedź
User
Leon
Polityczny talk show Tomasza Lisa ? To jest propaganda jedynie słusznej partii POlitycznej.
Większość młodych ludzi ogląda program Tomasza Rożka "Sonda 2" w internecie, czy to uwzględnił Nielsen ?
Oczywiście że nie.
odpowiedź