Social media w USA: LinkedIn przed Twitterem, Instagram prestiżowy, Facebook dla kobiet
Postrzeganie poszczególnych serwisów społecznościowych w Stanach Zjednoczonych jest mocno uzależnione od wieku i płci użytkowników - wynika z raportu BI Intelligence.
Według badań zawartych w opracowaniu BI Intelligence, Facebook pozostaje serwisem wykorzystywanym w większej mierze przez kobiety niż przez mężczyzn. Każdego dnia odwiedza go o 10 procent więcej internautek niż internautów w USA. Jednocześnie okazuje się, że ta platforma jest lubiana przez młodych ludzi. Prawie połowa badanych nastolatków przyznała, że korzysta z Facebooka przez okres dłuższy niż rok, przez większość młodych Amerykanów właśnie ten serwis jest odwiedzany niemal codziennie.
Przy okazji okazuje się, że większość użytkowników w młodym wieku zaczyna postrzegać Instagram jako serwis „prestiżowy” i poważny, na którym wypada się pokazywać. Instagram wyprzedza pod tym względem Facebooka i Twittera, które uchodzą w oczach badanych za bardziej przeciętne. Obecnie swoje konto na Instagramie ma ponad 80 proc. nastolatków w USA.
Z kolei wśród dorosłych internautów w USA w wieku 30 – 49 lat serwis LinkedIn cieszy się obecnie większą popularnością niż Twitter. Według wyników sondaży zawartych w raporcie BI Intelligence aktywni zawodowo użytkownicy uważają LinkedIn za bardziej przydatny i odpowiadający ich ambicjom, niż inne serwisy społecznościowe.
Twitter nadal pozostaje w Stanach Zjednoczonych popularnym medium społecznościowym, dzisiaj korzysta z niego więcej mężczyzn (22 proc.) niż kobiet (15 proc.). Natomiast YouTube gromadzi u siebie więcej Amerykanów pomiędzy 18 a 34 rokiem życia niż jakakolwiek sieć kablowa działająca obecnie w USA. Połowa badanych w tym wieku odwiedziła serwis przynajmniej raz od grudnia 2013 do lutego 2014 roku.
Pod względem wieku użytkowników najmłodszym serwisem społecznościowym jest obecnie Snapchat. Według badań sześciu na 10 internautów korzystających z tej platformy nie przekroczyło 24 roku życia.
Bi Intelligence to dział serwisu Business Insider zajmujący się badaniem różnych aspektów rozwoju nowoczesnych technologii.
Dołącz do dyskusji: Social media w USA: LinkedIn przed Twitterem, Instagram prestiżowy, Facebook dla kobiet