CI Games sprzedał już milion egz. „Sniper Ghost Warrior Contracts 2”, szykuje duże premiery co 12-18 miesięcy
W pierwszym kwartale br. producent i wydawca gier wideo CI Games osiągnął wzrost przychodów o 35,6 proc. do 12,91 mln zł i zysku netto z 2,73 do 4,12 mln zł. Sprzedaż gry „Sniper Ghost Warrior Contracts 2” przekroczyła właśnie 1 mln egz. Firma od 2023 roku zamierza publikować nowe duże gry co 12-18 miesięcy.
O tym, że sprzedano już ponad 1 mln egz. gry „Sniper Ghost Warrior Contracts 2”, CI Games poinformował we wtorek. Tytułu trafił do sprzedaży 4 czerwca ub.r.
Popularność „Sniper Ghost Warrior Contracts 2” podbiła zeszłoroczne wyniki finansowe CI Games: firma zanotowała wzrost przychodów o 130 proc. do 105,53 mln zł i zysku netto z 7,1 do 38,34 mln zł. 61 proc. wpływów wygenerowano ze sprzedaży tej gry.
4 mln zł kwartalnego zysku CI Games
W minionym kwartale CI Games zanotował wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 35,6 proc. - z 9,52 do 12,91 mln zł. - To efekt przede wszystkim gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2, która stanowiła 56 proc. sprzedaży w raportowanym okresie. Najnowsza odsłona naszej snajperskie serii sprzedała się w liczbie ponad miliona kopii, a cała seria SGW przekroczyła już 13 mln - opisał w komunikacie Marek Tymiński, prezes CI Games.
Natomiast gry z portfela spółki zależnej United Label wygenerowały 14 proc. skonsolidowanych przychodów CI Games.
Skorygowany zysk EBITDA firmy zwiększył się z 6,3 do 6,52 mln zł, a skorygowana marża EBITDA tak jak przed rokiem wyniosła 50,5 proc. Zysk operacyjny wzrósł z 2,5 do 4,19 mln zł, a zysk netto - z 2,73 do 4,12 mln zł.
- CI Games dysponuje dziś ogromnym potencjałem. Aktualnie pracujemy nad trzema dużymi grami. Największą z nich jest „Lords of the Fallen 2”, za którą odpowiada studio Hexworks, „Sniper Ghost Warrior Next” przygotowane przez Underdog Studio oraz „Projekt Survive” we współpracy z BatFields - wyliczył Marek Tymiński. - Prace nad tymi projektami idą zgodnie z planem. Jestem zadowolony z efektów prac zespołów odpowiedzialnych za te tytuły - dodał.
Duża premiera od CI Games co 12-18 miesięcy
Podczas webinaru na Strefie Inwestorów szef CI Games zapowiedział, że firma zamierza publikować dużą grę co 12-18 miesięcy, a United Label ma dodatkowo publikować rocznie 2-4 gry typu indie.
- Chcemy publikować co 12-18 miesięcy jeden duży, znaczący tytuł, co będzie miało wpływ na naszą strukturę przychodów. Pierwsza premiera nowego tytułu będzie w 2023 roku - stwierdził.
Przypomniał, że firma już ma w portfolio trzy główne marki i linie produktowe: „Lords the Fallen 2”, „Sniper Ghost Warrior” i „Project Survive”. - Skupiamy się na tytułach, które mają dużą liczbę odbiorców. RPG, grach akcji, gatunku survival. Tworzymy nasz biznes w popularnych segmentach. Rozwijamy spółkę międzynarodowo, jesteśmy mocno przekonani do pracy zdalnej - wyliczył Tymiński.
Na początku marca br. CI Games zawarł umowę z bankiem inwestycyjnym Berenberg Bank dotyczącą doradztwa przy potencjalnym wejściu na londyńską giełdę. Równocześnie wiceprezesem i dyrektorem finansowym firmy został David Broderick, wcześniej związany m.in. z Keywords Studios i Ryanairem.
W połowie maja CI Games ogłosił wezwanie, w ramach którego chce kupić 21,6 proc. akcji platformy wydawniczej United Label i wycofać ją z rynku bocznego warszawskiej giełdy.
Dołącz do dyskusji: CI Games sprzedał już milion egz. „Sniper Ghost Warrior Contracts 2”, szykuje duże premiery co 12-18 miesięcy