Snapchat wprowadza w Polsce nowe możliwości dla reklamodawców
Snapchat Inc i Httpool - wyłączny partner reklamowy platformy Snapchat w Polsce - wprowadzają trzy nowości dla marketerów. Nowe funkcje pomogą w e-commerce, targetowaniu kampanii i emisji reklam z wykorzystaniem soczewek.
Snap Soczewka („Lens”) to format reklamowy obecny na Snapchacie od długiego już czasu, natomiast nowość - „First Lens” - wiąże się z zupełnie odmiennym podejściem do modelu emisji i większymi możliwościami dla reklamodawców.
Snap Soczewka jest to brandowana maska Augmented Reality (AR) na głównej kamerze Snapchata. Średni czas zabawy użytkownika z soczewką wynosi 20 sekund.
W Polsce każdego dnia z soczewek AR korzysta ponad 1,4 mln osób, a globalnie ponad 250 mln użytkowników.
- Nowa opcja, czyli „First Lens”, to szansa dla marketerów na posiadanie first impression z kamery Snapa. Soczewka reklamodawcy wyświetla się na pierwszej pozycji w karuzeli soczewek, co pozwoli uzyskiwać jeszcze większe zasięgi i zaangażowanie użytkowników, z dużo wyższymi współczynnikami wyświetleń i udostępnień. Całkowitą „rewolucją” w ramach platformy Snapchat jest tu model emisji, dający reklamodawcy wyłączność na first impression na 24 godziny, z ograniczeniem częstotliwości do jednego wyświetlenia na jednego użytkownika - wyjaśnia Anna Stanisławska, multiplatform sales lead w Httpool Polska.
Pozostałe formaty „soczewkowe” na Snapchacie oferowane są w modelu BID CPM. Podobnie jak w przypadku innych modeli zakupowych soczewek, także „First Lens” daje możliwości przekierowywania użytkowników na pożądany landing page, reklamodawca ma również możliwość targetowania po wieku, płci, geolokalizacji, zainteresowaniach, czasie, sieci, urządzeniu itp.
Nowe funkcje Snapchata dla reklamodawców
Druga z wprowadzanych przez Snapchat nowości również dotyczy soczewek („Lens”) i jest to funkcja o nazwie „Catalog-Powered AR Shopping Lenses”, będąca nową opcją dostępną z poziomu panelu reklamowego Snapchata, w ramach “Lens Web Builder” (zautomatyzowanego narzędzia do budowania soczewek przez reklamodawców).
Dzięki “Catalog-Powered AR Shopping Lenses” marketerzy znajdą w panelu reklamowym gotowe szablony do budowania soczewek i mogą w prosty sposób tworzyć własne soczewki, w oparciu o swój katalog produktów. Jest to narzędzie, które ma charakter prosprzedażowy i dedykowane jest przede wszystkim branży e-commerce – wykorzystanie technologii Augumented Reality ułatwiać będzie użytkownikom Snapchata dokonanie wyborów zakupowych.
Od lipca br. Snapchat wprowadza konieczność posiadania publicznych profili dla marketerów, którzy chcą na tej platformie prowadzić swoje kampanie reklamowe (do tej pory mogli prowadzić kampanie, nie posiadając profilu). Wraz z tym nowym podejściem pojawia się ostatnia ze wspomnianych nowości dla reklamodawców – narzędzie o nazwie „Profile Engagement Custom Audiences”.
„Profile Engagement Custom Audiuences” związany jest właśnie z profilami publicznymi reklamodawców. Oferować będzie dodatkowe możliwości targetowania kampanii, dzięki wykorzystaniu danych zbieranych podczas interakcji użytkowników Snapchata z profilami publicznymi danej marki.
Snapchat to globalna platforma wymiany krótkich treści wideo, z której na świecie korzysta 332 mln użytkowników, a w Polsce 5,5 mln (za: Snapchat Audience Insights, maj 2022).
Dołącz do dyskusji: Snapchat wprowadza w Polsce nowe możliwości dla reklamodawców