Google liderem europejskiego rynku smart home, ale w segmencie smart speakers na czele Amazon
W II kwartale 2019 roku w Europie sprzedano 22 miliony urządzeń przeznaczonych do obsługi inteligentnego domu. 4,1 miliona z nich stanowiły inteligentne głośniki - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Sprzedaż urządzeń smart home w Europie wzrosła rok do roku o 17,8 proc. W przypadku smart speakers odnotowano wzrost o 33,2 proc.
W ujęciu regionalnym, najszybciej sprzedaż urządzeń do obsługi inteligentnego domu urosła w Europie Środkowo-Wschodniej (+43,5 proc.), ale zdecydowanie najwięcej produktów sprzedano w Europie Zachodniej (86,7 proc. całości).
Pozycję lidera w segmencie inteligentnych głośników, po jej utracie w I kwartale na rzecz Google, odzyskał Amazon, głównie dzięki rynkowej premierze Echo Show 5.
Natomiast biorąc pod uwagę cały rynek, Google minimalnie wyprzedziło Amazon, a na kolejnych pozycjach znalazły się firmy Samsung, LG Electronics i Sony.
Największą kategorią rynku smart home w Europie jest rozrywka wideo, obejmująca telewizory Smart TV i digital media adaptery. Następne są inteligentne głośniki, monitoring domu/bezpieczeństwo, oświetlenie oraz termostaty.
IDC prognozuje, że w latach 2019-2023 sprzedaż urządzeń smart home w Europie zwiększy się ze 107,8 miliona do 185,5 miliona sztuk, przy średnim rocznym wzroście o 14,5 proc. Za cztery lata za 65 proc. rynku mają odpowiadać urządzenia z kategorii rozrywka wideo i inteligentne głośniki.
Dołącz do dyskusji: Google liderem europejskiego rynku smart home, ale w segmencie smart speakers na czele Amazon