Skoki narciarskie zyskały na rozgłosie. Małysz popularniejszy od Stocha - 4F, Red Bull i Lotos czołowymi sponsorami
Skoki narciarskie od wielu lat plasują się na drugiej pozycji - zaraz po piłce nożnej - wśród najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce. Popularność tej dyscypliny znacząco wzrosła w ciągu ostatniego sezonu, w dużej mierze za sprawą igrzysk olimpijskich w Soczi i sukcesu polskich skoczków - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Jeszcze kilka lat temu w pierwszej dziesiątce najbardziej znanych sportowców swoje miejsce miał tylko jeden sportowiec kojarzony ze skokami narciarskimi - Adam Małysz. Po ubiegłym sezonie przedstawicieli tej dyscypliny sportowej znalazło się wśród najpopularniejszych sportowców więcej - choćby Kamil Stoch czy Piotr Żyła. Znajomość wspomagana pierwszego z nich w kwietniu 2014 r. sięgnęła 76%, co dało mu drugie - po Adamie Małyszu - miejsce wśród najbardziej znanych sportowców.
W ubiegłym sezonie najczęściej oglądaną imprezą w ramach tej dyscypliny był indywidualny konkurs olimpijski na dużej skoczni w Soczi, który zobaczyło 43,6% osób zainteresowanych sportem. Na kolejnych miejscach znalazły się konkursy Pucharu Świata w Zakopanem (41,2% widzów) i Wiśle (41,2% widzów) oraz indywidualny konkurs olimpijski na skoczni normalnej w Soczi (40,4% widzów).
Z kolei marki, które w ubiegłym roku były w największym stopniu kojarzone ze sponsoringiem skoków narciarskich, to 4F, Red Bull oraz Lotos.
Badanie "Sponsoring Monitor 2013/2014" zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1815 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.
Dołącz do dyskusji: Skoki narciarskie zyskały na rozgłosie. Małysz popularniejszy od Stocha - 4F, Red Bull i Lotos czołowymi sponsorami