Sieć Bricomarché zwiększy liczbę Bricomatów. Automaty przy każdym sklepie do końca 2021 roku
Sieć sklepów Bricomarché zapowiedziała, że do końca 2021 przy każdym z jej sklepów w Polsce będą funkcjonowały Bricomaty pozwalające na odbiór zakupionych produktów w dowolnej porze. Według firmy Bricomaty są atrakcyjne dla 80 proc. klientów sieci.
Sieć Bricomarché oferuje produkty z działów artykuły budowlane, majsterkowanie, ogród oraz dekoracja. Prowadzi je grupa niezależnych przedsiębiorców, Muszkieterów, która w Polsce ma też sklepy pod szyldem Intermarché (230 sklepów).
W ramach ułatwienia dokonywania zakupów przez klientów Bricomarché rozpoczęła stosowanie automatów o nazwie Bricomaty. Są to boksy zlokalizowane przed supermarketami sieci Bricomarché w specjalnie oznaczonych strefach. Umożliwiają klientom elastyczny czas odbioru produktów kupionych w sklepie internetowym lub stacjonarnym.
Towar można odebrać również w niedziele wolne od handlu, czy poza godzinami otwarcia sklepu w systemie 24/7. W ramach dostawy do Bricomatów sieć oferuje szeroką gamę produktów. Można w nich odebrać także towary o dużych gabarytach, takie jak np. płyty OSB czy drzwi.
Czytaj także: Grupa Muszkieterów rozwija usługę Intermarché Drive
Bricomat przy każdym sklepie
W połowie 2020 r. sieć poinformowała o rozszerzeniu dotychczasowej dostępności Bricomatów o kolejne lokalizacje. Teraz zapowiedziała dalsze plany związane z rozwojem tego systemu.
Bricomarché informuje, że obecnie na polskim rynku są dostępne 24 Bricomaty, a celem sieci jest, by do końca przyszłego roku były one obecne obok każdego supermarketu. Firma przyznaje, że Bricomaty zdaniem większości badanych są atrakcyjną opcją odbioru zamówień – uważa tak blisko 80 proc. ankietowanych.
– Bricomaty cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów, dlatego udoskonalamy to rozwiązanie, aby jak najlepiej spełniało oczekiwania kupujących. Zmieniamy i optymalizujemy układ boksów, żeby dopasować je do potrzeb klientów. Ponadto przygotowaliśmy dodatkowe niestandardowe moduły dla sklepów, w których ta forma odbioru jest szczególnie popularna – wyjaśnia w komunikacie Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna sieci Bricomarché w Polsce. – Naszym celem jest zamontowanie automatów do odbioru zamówień w kolejnych lokalizacjach, tak aby na koniec 2020 roku było ich łącznie ponad 50. Finalnie dążymy do tego, aby Bricomaty działały przy wszystkich sklepach sieci do końca 2021 roku.
Czytaj także: Sieć sklepów Bricomarché z nową stroną internetową i zamówieniami w sieci
Z danych zgromadzonych przez sieć Bricomarché w okresie trzech pierwszych kwartałów 2020 roku wynika, że klienci najczęściej odbierają swoje zamówienia między godziną 18.00 a 18.59 – wówczas odbierane jest około 30 proc. paczek. Drugą najpopularniejszą porą jest czas od 15.00 do 15.59. Muszkieterowie odnotowali, że na odbiór zamówień klienci najchętniej wybierają sobotę. Co ciekawe, aż 20 proc. wszystkich transakcji to tzw. szybkie odbiory paczek, czyli zrealizowane do godziny od dodania zamówienia.
Dołącz do dyskusji: Sieć Bricomarché zwiększy liczbę Bricomatów. Automaty przy każdym sklepie do końca 2021 roku