SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy VoD: w górę VoD.pl, Ipla i TVP - traci Iplex

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem VoD jest należący do Grupy Onet VoD.pl, który w skali roku zanotował spory wzrost odzwiedzalności, podobnie jak Ipla i dział VoD portalu TVP.pl. Natomiast zmalał zasięg Iplexu.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl pokazują, że w lutym br. VoD.pl odwiedziło 2,63 mln internautów. To o 870 tys. więcej niż liczba użytkowników należącej do Cyfrowego Polsatu aplikacji Ipla, która zanotowała 2,874 mln uruchomień, z których każde trwało średnio aż 76 godzin (dla porównania, w przypadku komunikatora GG ten wskaźnik wyniósł 60,5 godziny). Ipla działa też jako serwis Ipla.tv, który w lutym miał 956 tys. real users i aż 480 tys. odsłon mobilnych, najwięcej wśród wszystkich witryn VoD.

TVN Player przy około milionie użytkowników zanotował zdecydowanie najwięcej odsłon - 43 mln, o 14 mln więcej niż VoD.pl i 21,5 mln więcej niż Ipla.tv. Dodatkowo serwis przyciągnął przeciętnego użytkownika na 9 godzin i 24 minuty, czyli na 2,5 raza dłużej niż dział VoD na TVP.pl, ponad trzy razy dłużej niż Ipla.tv, a ponad cztery razy dłużej niż VoD.pl.

>>> TOP 300 serwisów internetowych w Polsce (raport)

Serwisy takie jak StrefaVoD.pl, Cineman.pl i Vodeon.pl nie są objęte badaniem Megapanel.

Serwisy i aplikacje VoD w lutym 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
serwisreal usersodsłony stacjonarneczas na RUodsłony mobilnezasięg
vod.pl2 630 46628 500 7991:57:48326 95913,38%
ipla1 758 314---8,94%
tvnplayer.pl1 004 80142 586 5059:23:44437 8105,11%
ipla.tv955 81420 967 4832:40:15481 7564,86%
tvp.pl - vod498 8558 355 2163:51:52132 3452,54%
iplex.pl249 4064 578 1360:15:4077 0051,27%


W porównaniu z lutym ub.r. VoD.pl miał 126 tys. użytkowników i 4,7 mln odsłon więcej (to wzrosty o 5 i 20 proc.), a przeciętny użytkownik korzystał z serwisu przez 24 minuty dłużej. Ipla.tv zyskała aż 570 tys. real users (wzrost o 149 proc.) i 15,9 mln odsłon (285 proc. w górę), a dział VoD na TVP.pl - 200 tys. real users i 2,4 mln odsłon (wzrosty o 67 i 40 proc.). W pierwszym serwisie użytkownik przebywał średnio aż trzynaście razy dłużej niż rok wcześniej, a w drugim - ponad dwa razy dłużej.

Za to Iplex.pl stracił w skali roku 10 tys. real users i 3,5 mln odsłon (spadek o 43 proc.), a przeciętny użytkownik korzystał z serwisu o 45 proc. krócej. Natomiast TVN Player co prawda zyskał nieco ponad 100 tys. real users, ale zanotował 5,8 mln odsłon mniej (spadek o 12 proc.), a internauci spędzili na nim średnio godzinę i 50 minut mniej (spadek o 16 proc.).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2013 roku

Trudno porównywać dane Ipli, bo przed rokiem aplikacje były mierzone w Megapanelu w oparciu o inną metodologię - nie na podstawie liczby uruchomień, ale aktywnych programów.

Serwisy VoD rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
serwisluty 2013luty 2012
real usersodsłony ogółemczas na RU [godz:min:s]real usersodsłony ogółemczas na RU [godz:min:s]
vod.pl2 630 46628 827 75801:57:482 503 92924 073 77201:23:12
tvnplayer.pl1 004 80143 024 31509:23:44902 37548 832 51611:13:10
ipla.tv955 81421 449 23902:40:15384 4345 566 30500:11:56
tvp.pl - vod498 8558 487 56103:51:52299 5216 075 02701:47:52
iplex.pl249 4064 655 14100:15:40259 4128 177 01700:28:17


 

Dołącz do dyskusji: Serwisy VoD: w górę VoD.pl, Ipla i TVP - traci Iplex

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
Każda wiadomość dotycząca utraty oglądalności TEFAUEN lub spadku sprzedaży Gazety Wyborczej jest wspaniałą wiadomościa.
odpowiedź
User
note2.0elo
Podobnie jak śmierć twojego prezydenta pod Smoleńskiem, prawda?
odpowiedź
User
fnk
jakim cudem przy 900k w 2012 i 1000k w 2013 tvnplayer zanotował spadek?!?!?! macie jakieś alternatywne sposoby interpretacji danych?
odpowiedź