Serwisy VoD: w górę VoD.pl, Ipla i TVP - traci Iplex
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem VoD jest należący do Grupy Onet VoD.pl, który w skali roku zanotował spory wzrost odzwiedzalności, podobnie jak Ipla i dział VoD portalu TVP.pl. Natomiast zmalał zasięg Iplexu.
Dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl pokazują, że w lutym br. VoD.pl odwiedziło 2,63 mln internautów. To o 870 tys. więcej niż liczba użytkowników należącej do Cyfrowego Polsatu aplikacji Ipla, która zanotowała 2,874 mln uruchomień, z których każde trwało średnio aż 76 godzin (dla porównania, w przypadku komunikatora GG ten wskaźnik wyniósł 60,5 godziny). Ipla działa też jako serwis Ipla.tv, który w lutym miał 956 tys. real users i aż 480 tys. odsłon mobilnych, najwięcej wśród wszystkich witryn VoD.
TVN Player przy około milionie użytkowników zanotował zdecydowanie najwięcej odsłon - 43 mln, o 14 mln więcej niż VoD.pl i 21,5 mln więcej niż Ipla.tv. Dodatkowo serwis przyciągnął przeciętnego użytkownika na 9 godzin i 24 minuty, czyli na 2,5 raza dłużej niż dział VoD na TVP.pl, ponad trzy razy dłużej niż Ipla.tv, a ponad cztery razy dłużej niż VoD.pl.
>>> TOP 300 serwisów internetowych w Polsce (raport)
Serwisy takie jak StrefaVoD.pl, Cineman.pl i Vodeon.pl nie są objęte badaniem Megapanel.
Serwisy i aplikacje VoD w lutym 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony stacjonarne | czas na RU | odsłony mobilne | zasięg |
vod.pl | 2 630 466 | 28 500 799 | 1:57:48 | 326 959 | 13,38% |
ipla | 1 758 314 | - | - | - | 8,94% |
tvnplayer.pl | 1 004 801 | 42 586 505 | 9:23:44 | 437 810 | 5,11% |
ipla.tv | 955 814 | 20 967 483 | 2:40:15 | 481 756 | 4,86% |
tvp.pl - vod | 498 855 | 8 355 216 | 3:51:52 | 132 345 | 2,54% |
iplex.pl | 249 406 | 4 578 136 | 0:15:40 | 77 005 | 1,27% |
W porównaniu z lutym ub.r. VoD.pl miał 126 tys. użytkowników i 4,7 mln odsłon więcej (to wzrosty o 5 i 20 proc.), a przeciętny użytkownik korzystał z serwisu przez 24 minuty dłużej. Ipla.tv zyskała aż 570 tys. real users (wzrost o 149 proc.) i 15,9 mln odsłon (285 proc. w górę), a dział VoD na TVP.pl - 200 tys. real users i 2,4 mln odsłon (wzrosty o 67 i 40 proc.). W pierwszym serwisie użytkownik przebywał średnio aż trzynaście razy dłużej niż rok wcześniej, a w drugim - ponad dwa razy dłużej.
Za to Iplex.pl stracił w skali roku 10 tys. real users i 3,5 mln odsłon (spadek o 43 proc.), a przeciętny użytkownik korzystał z serwisu o 45 proc. krócej. Natomiast TVN Player co prawda zyskał nieco ponad 100 tys. real users, ale zanotował 5,8 mln odsłon mniej (spadek o 12 proc.), a internauci spędzili na nim średnio godzinę i 50 minut mniej (spadek o 16 proc.).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2013 roku
Trudno porównywać dane Ipli, bo przed rokiem aplikacje były mierzone w Megapanelu w oparciu o inną metodologię - nie na podstawie liczby uruchomień, ale aktywnych programów.
Serwisy VoD rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | luty 2013 | luty 2012 | ||||
real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | |
vod.pl | 2 630 466 | 28 827 758 | 01:57:48 | 2 503 929 | 24 073 772 | 01:23:12 |
tvnplayer.pl | 1 004 801 | 43 024 315 | 09:23:44 | 902 375 | 48 832 516 | 11:13:10 |
ipla.tv | 955 814 | 21 449 239 | 02:40:15 | 384 434 | 5 566 305 | 00:11:56 |
tvp.pl - vod | 498 855 | 8 487 561 | 03:51:52 | 299 521 | 6 075 027 | 01:47:52 |
iplex.pl | 249 406 | 4 655 141 | 00:15:40 | 259 412 | 8 177 017 | 00:28:17 |
Dołącz do dyskusji: Serwisy VoD: w górę VoD.pl, Ipla i TVP - traci Iplex