Serwisy randkowe straciły 1,7 mln użytkowników. Na czele Edarling
W grudniu ub.r. serwisy randkowe odwiedziło 2,78 mln polskich internautów, o 1,75 mln mniej niż rok wcześniej. Najpopularniejsze są dwie strony: Edarling.pl i Sympatia - TOP 10.
Z danych Megapanelu PBI/Gemius przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w grudniu 2012 roku portale randkowe miały łączny zasięg 14,4 proc. Oznacza to, że serwisy te odwiedził co siódmy polski internauta. Tymczasem rok wcześniej było to 23,7 proc., czyli prawie jedna czwarta użytkowników sieci.
Serwisy randkowe traciły na popularności w całym 2012 roku. We wrześniu odwiedziło je tylko 2,5 mln użytkowników, czyli o 1,3 mln mniej niż w styczniu.
Z czego wynika ten spadek? Gemius w oparciu o wyniki swojego badania gemiusProfile wskazywał dwa miesiące temu na rosnącą popularność serwisów społecznościowych. „Może to oznaczać, że część e-randkowiczów decyduje się na mniej oczywiste formy poszukiwania partnera, w tym np. obecność w social media” - komentowała firma (przeczytaj więcej).
Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami randkowymi są Edarling.pl (należący do niemieckiej firmy Affinitas GmbH) i Sympatia.onet.pl (własność Grupy Onet). Ten pierwszy w grudniu ub.r. miał 1,14 mln użytkowników, a ten drugi - 900 tys. użytkowników i 325 mln odsłon. Natomiast żaden z pozostałych serwisów nie przekroczył poziomu 200 tys. real users.
Serwisy randkowe w grudniu 2012 (Megapanel PBI/Gemius) | ||
serwis | real users | zasięg |
edarling.pl | 1 143 648 | 5,91% |
sympatia.onet.pl | 903 069 | 4,67% |
flirtak.pl | 192 056 | 0,99% |
singlessalad.com | 146 153 | 0,76% |
randki24.pl | 116 568 | 0,60% |
dopasowani.pl | 102 813 | 0,53% |
swatka.pl | 93 888 | 0,49% |
randkowa.com | 92 218 | 0,48% |
mydwoje.pl | 91 660 | 0,47% |
elmaz.pl | 89 877 | 0,46% |
W skali roku Edarling.pl stracił 800 tys. użytkowników, a Sympatia.onet.pl - 65 tys. Wśród mniejszych serwisów stosunkowo duże spadki zanotowały Dopasowani.pl i Randkowa.com, które w grudniu ub.r. miały prawie trzy razy mniej użytkowników niż rok wcześniej. Za to Flirtak.pl w ciągu roku pozyskał prawie 200 tys. real users, a Singlessalad.com - prawie 150 tys.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2012 roku
Serwisy randkowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) | ||||
serwis | grudzień 2012 | grudzień 2011 | ||
real users | zasięg | real users | zasięg | |
edarling.pl | 1 143 648 | 5,91% | 1 944 771 | 10,18% |
sympatia.onet.pl | 903 069 | 4,67% | 968 372 | 5,07% |
flirtak.pl | 192 056 | 0,99% | - | - |
singlessalad.com | 146 153 | 0,76% | - | - |
randki24.pl | 116 568 | 0,60% | 75 608 | 0,40% |
dopasowani.pl | 102 813 | 0,53% | 287 409 | 1,50% |
swatka.pl | 93 888 | 0,49% | 124 745 | 0,65% |
randkowa.com | 92 218 | 0,48% | 256 933 | 1,34% |
mydwoje.pl | 91 660 | 0,47% | 119 857 | 0,63% |
elmaz.pl | 89 877 | 0,46% | - | - |
Korzystanie z większości serwisów randkowych jest płatne. Na Edarling.pl konto na 3 miesiące konto kosztuje 56,7 zł, na 6 miesięcy - 106,2 zł, a na rok - 142,8 zł. Na Sympatii cena miesięcznego dostępu wynosi 12,9 zł, 3-miesięcznego - 29,7 zł, 6-miesięcznego - 47,4 zł, a rocznego - 82,8 zł (każdy z tych okresów jest wydłużany gratis o ok. 10 proc.).
W zamian portale oprócz tworzenia własnych kont, przeglądania profili innych użytkowników i wymieniania z nimi wiadomości oferują dodatkowe opcje. Na Sympatii działa m.in. czat oraz mechanizm sugerujący osoby z okolicy i w podobnym wieku, a na Edarling - algorytm pokazujący profile użytkowników o podobnych cechach osobowości i uzupełniających się różnicach.
Dołącz do dyskusji: Serwisy randkowe straciły 1,7 mln użytkowników. Na czele Edarling
Na sympatii sami desperaci.