Pudelek wyprzedził Plejadę, dział show-biznesowy Radia ZET i Jastrzabpost w górę
Liderem zasięgowym wśród platform o tematyce show-biznesowej pozostaje Plotek. Pudelek wysunął się przed Plejadę, a duży wzrost zasięgu zanotowała sekcja show-biznesowa portalu Radia ZET, zyskał też Jastrzabpost. Znacząco zmalały natomiast wyniki analogicznego działu na o2.pl i serwisu Party.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Plotka (Agora), jako serwis www i aplikację mobilną odwiedziło 8,19 mln internautów (co dało 27,24 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 8 minut i 35 sekund.
Poziom 7 mln internautów przekroczyły dwie inne witryny show-biznesowe. Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotował 7,42 mln użytkowników, 24,68 proc. zasięgu oraz 28 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Plejada.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 7,3 mln internautów, 24,3 proc. zasięgu oraz 11 minut i 16 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika.
Pudelek.pl przyciąga na najdłużej
W tej ostatniej statystyce Pudelek.pl jest zdecydowanym liderem. Natomiast kilkanaście minut oprócz Plejady zanotował jeszcze Pomponik (Grupa Polsat-Interia) - 6,7 mln internautów spędziło tam średnio po 12 minut i 14 sekund.
Kolejne miejsca zajęły sekcje show-biznesowe portalu horyzontalnych. Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) taki dział zanotował 6,14 mln użytkowników, 20,43 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania, na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 5,87 mln internautów, 19,53 proc. zasięgu oraz 5 minut i 9 sekund średniego czasu korzystania, a na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 5,11 mln użytkowników, 16,99 proc. zasięgu oraz 6 minut średniego czasu korzystania.
Jastrzabpost.pl odwiedziło 4,89 mln internautów (dało to 16,28 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 7 minut i 37 sekund. To jedyny w zestawieniu serwis nienależący do większego wydawcy.
Sekcja show-biznesowa Radiozet.pl zanotowała 4,43 mln użytkowników, 14,73 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 54 sekundy średniego czasu korzystania, a serwis magazynu „Party” (Burda Media Polska) - 2,62 mln odwiedzających, 8,7 proc. oraz 3 minuty i 36 sekund spędzonych przeciętnie przez odwiedzającego.
Miesiąc to miesiąca Plotek zyskał 172,8 tys. internautów (to 2,2 proc. w górę), natomiast przeciętny czas korzystania z platformy zmalał o 50 sekund (8,8 proc.). Pudelek.pl zanotował wzrost liczby użytkowników o 343,3 tys. (4,8 proc.) i spadek średniego czasu spędzonego przez internautę o minutę i 12 sekund (4,1 proc.).
W tej pierwszej statystyce Plotek wyprzedził Plejadę, na której ubyło 511,8 tys. internautów (6,5 proc.) oraz 63 sekundy przeciętnego czasu korzystania (8,5 proc.). Jeszcze większe spadki zanotowały dział show-biznesowy o2.pl i Party.pl. Pierwsza witryna straciła 860,7 tys. internautów (12,3 proc.) oraz minutę i 15 sekund średniego czasu korzystania (23,1 proc.), a druga - 455,5 tys. odwiedzających (14,8 proc.) i 8 sekund spędzonych średnio przez internautę (3,6 proc.).
Jastrzabpost.pl ze wzrostem
W sekcji show-biznesowej Fakt.pl przy spadku liczby odwiedzających o 157,9 tys. (3 proc.) przeciętny czas spędzony przez internautę wydłużył się o 32 sekundy (9,8 proc.), a Pomponik zanotował wzrost liczby użytkowników o 117,9 tys. (1,8 proc.) i spadek średniego czasu korzystania o 59 sekund (7,4 proc.).
Jako jedyny wzrost w obu statystykach osiągnął Jastrzabpost.pl - zyskał 173,5 tys. odwiedzających (3,7 proc.) oraz 3 minuty i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania (71,2 proc.). Natomiast w dziale show-biznesowym portalu Radia ZET liczba użytkowników poszła w górę o 748,1 tys. (20,3 proc.), a średni czas korzystania zmalał o minutę i 13 sekund (29,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: Pudelek wyprzedził Plejadę, dział show-biznesowy Radia ZET i Jastrzabpost w górę
Masz rację, nie jest to poziom Fogla czy Obajtka, którzy to ledwo zdali maturę w jakiejś prywatnej wieczorowej szkole.