Serwisy e-commerce odwiedza ponad 16 mln polskich internautów
Ponad 16 mln polskich internautów odwiedza miesięcznie strony oferujące zakupy w sieci. To prawie o 1/5 więcej niż przed rokiem. Wśród mężczyzn najpopularniejsze są aukcje internetowe, a wśród kobiet e-sklepy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius.
W październiku 2013 roku 12,9 mln polskich internautów odwiedziło sklepy internetowe. Podobnym zainteresowaniem cieszyły się platformy aukcyjne (12,8 mln użytkowników). W obu przypadkach odnotowano wzrost o prawie 20 proc. w skali roku.
Natomiast najrzadziej internauci odwiedzali strony poświęcone zakupom grupowym. W analizowanym miesiącu weszło na nie 2,7 mln internautów, co daje wynik o ponad jedną piątą niższy niż rok wcześniej.
Zakupy w sieci są tak samo popularne wśród mężczyzn, jak i kobiet. Panowie najczęściej odwiedzają serwisy z aukcjami internetowe (w październiku ub.r. w liczbie 6,4 mln użytkowników). Natomiast wśród pań najpopularniejsze były e-sklepy (6,8 mln użytkowniczek). Z kolei zakupy grupowe cieszyły się większym zainteresowaniem kobiet (1,6 mln).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w październiku 2013 roku
Liderem wśród stron, dzięki którym internauci mogą kupować i sprzedawać za pomocą aukcji, podobnie jak rok wcześniej okazało się Allegro.pl. W październiku ub.r. z tej strony skorzystała ponad połowa polskich internautów (12,3 mln). Najchętniej odwiedzanym sklepem internetowym był Zalando.pl, który zanotował 2,3 mln internautów. Rok wcześniej najczęściej odwiedzanym e-sklepem był klub zakupowy Zlotewyprzedaze.pl. Tymczasem wśród serwisów zakupów grupowych pozycję lidera utrzymał Groupon.pl, który przyciągnął 2,1 mln użytkowników.
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. W październiku 2013 r. populacja polskich internautów wynosiła 21,1 mln (za badaniem NetTrack firmy Millward Brown).
Dołącz do dyskusji: Serwisy e-commerce odwiedza ponad 16 mln polskich internautów