Młodzieżowy serwis TVP poniżej 100 tys. wizyt. Mało komentarzy i cisza na Facebooku
Po niemal pół roku działalności przygotowany przez TVP serwis SwipeTo nie może pochwalić się wysoką odwiedzalnością. Komentarzy, które mogą pisać zalogowani użytkownicy, nie pojawia się prawie wcale, a w lutym strona według Similarweb zanotowała jedynie 67,7 tys. wizyt.
Platforma SwipeTo, działająca jako serwis www i aplikacja mobilna, została uruchomiona 5 października ub.r. Oferuje treści (teksty, wideo, podcasty) skierowane do osób w wieku 17-29 lat. To m.in. treści lifestyle'owe czy o popkulturze. „Portal zaprezentuje sprawy zajmujące pokolenie Zet, w tym informacje ze świata sportu, muzyki, gamingu i popkultury” - informowało nas biuro prasowe TVP.
Witrynę przygotowywano przez dwa lata, za branding i wygląd odpowiadała Agencja 24/7. Redakcja liczy 30 osób, jej szefem jest Bartłomiej Jakubowski.
Wśród autorów publikujących na SwipeTo znaleźli się m.in. Tytus Hołdys (ostatni jego artykuł opublikowany był pod koniec ub.r.) i raper Leszek „Eldo” Kaźmierczak.
Zero komentarzy, niewielu obserwujących
SwipeTo pozwala użytkownikom, którzy założą tam konto, m.in. komentować artykuły i obserwować autorów. Jednak chyba nie zachęcono zbyt wielu osób - w serwisie jest równe zero komentarzy (stan na 16 marca). Również większość autorów nie ma żadnych obserwujących (nieliczni są śledzenie przez kilku użytkowników).
Witrynę odwiedzało zbyt mało uczestników badania Mediapanel, żeby można było oszacować jej wyniki. Według danych Similarweb.com, w lutym serwis odnotował 67,7 tys. wizyt (w styczniu 83,9 tys., a w grudniu ub.r. - 67,4 tys.). Średnia długość wizyty to 1 minuta i 19 sekund.
Inne serwisy o podobnej tematyce według Similarwem są wielokrotnie popularniejsze. Noizz.pl miał w lutym 3,3 mln wizyt (ale średnia trwała 52 sekundy), Vibez.pl - 1,4 mln wizyt, średnio trwających 1 minutę i 33 sekundy, a Newonce.net – 300,1 tys. (średnia trwała 36 sekund).
SwipeTo nie ma profilu twitterowego, nie jest w ogóle aktywne na Facebooku - ostatni post pojawił się tam 4 października ub.r., w przeddzień uruchomienia serwisu. Profil ma tam 528 fanów i 755 obserwujących.
Lepiej jest w innych mediach społecznościowych: na Instagramie opublikowano 417 postów (co daje przeciętnie mniej niż jeden dziennie od startu witryny), a serwis ma 1925 obserwujących. Na TikToku ma ich 6377, opublikował 122 opublikowane filmy.
Na Google Play aplikację pobrano ponad 10 tys. razy. Średnia ocen to 1,6/5. W App Store średnia ocen to 2,5/5.
Telewizja Polska nie chce zdradzić, ile kosztował serwis. TVP takiej informacji nie udzieliła posłance PO Aleksandrze Gajewskiej informacji, uzasadniając, że to tajemnica przedsiębiorstwa. „Ujawnienie byłoby czynem nieuczciwej konkurencji i mogłoby naruszyć istotne interesy spółki” - zaznaczono w odpowiedzi na poselską interpelację. W FAQ (najczęściej zadawanych pytaniach) na stronie SwipeTo stwierdzono, że kosztuje to „tyle, ile stworzenie portalu internetowego”.
TVP w 2021 roku osiągnęła zysk w wysokości 3,89 mln zł. Przychody ze środków publicznych wyniosły 2,042 mld zł
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji niedawno zdecydowała o podziale środków z rekompensaty za utracone wpływy abonamentowe, wynoszącej w tym roku 2,7 mld zł. Telewizja Polska dostanie z tej puli 2,35 mld zł
Dołącz do dyskusji: Młodzieżowy serwis TVP poniżej 100 tys. wizyt. Mało komentarzy i cisza na Facebooku
Wobec kogo?