„Przyjaciółki 18” straciły 190 tys. widzów
Najnowszy sezon „Przyjaciółek” ogląda średnio 1,09 mln osób, o 190 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Polsat w czasie emisji serialu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym, a wpływy z reklam wyniosły 33,35 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że osiemnastą edycję „Przyjaciółek” (serial był emitowany w czwartki o godz. 21.05, w okresie od 2 września do 18 listopada br.) śledziło średnio 1,09 mln widzów. Przełożyło się to na 8,55 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,66 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,31 proc. w grupie 16-59.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył odcinek pokazany 7 października br. Zgromadził przed telewizorami 1,23 mln oglądających.
Dla porównania, szesnastą edycję serialu, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło o 190 tys. widzów więcej - było to średnio 1,28 mln osób, co przekładało się na 9,47 proc. udziału w 4+ 11,61 proc. w 16-49 oraz 10,20 proc. w 16-59.
Podczas emisji „Przyjaciółek” Polsat zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Pozycja lidera należała do TVN, nadającego w tym czasie „Milionerów” i „Kuchenne rewolucje”, co przełożyło się na 12,22 proc. udziału. Na drugim miejscu znalazła się TVP1 (gł. „Na sygnale” i „Sprawa dla reportera”; 11,25 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 (gł. „Kabaret. Super show Dwójki”; 5,35 proc.).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Polsat był drugi.
Wpływy z reklam wokół właśnie zakończonego sezonu „Przyjaciółek” wyniosły 33,35 mln zł. Dla porównania, szesnasty sezon zarobił z reklam 30,16 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. W rolę tytułowych „Przyjaciółek” wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska. Do obsady 18. sezonu dołączył Paweł Ławrynowicz.
Serial produkuje Akson Studio.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 8,36 proc.
Dołącz do dyskusji: „Przyjaciółki 18” straciły 190 tys. widzów
To jest jedyny serial Polsatu z "milionową" widownią. Krowa ledwo chodzi, ale żyje, będą doić dopóki nie zdechnie...