Serial „M jak miłość” stracił 600 tys. widzów
Serial „M jak miłość” od początku września ub.r. ogląda w Dwójce średnio 6,9 mln widzów. To o 600 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Produkcja nadal daje TVP2 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego.
Średnia widownia serialu „M jak miłość” w okresie od 3 września 2012 roku do 5 lutego br. wyniosła 6,90 mln osób. Przełożyło się to na 43,53 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 38,23 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualenemedia.pl. Produkcję na antenie TVP2 oglądać można w poniedziałki i wtorki o godz. 20.40.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 15 października 2012 roku. Przed telewizorami zgromadził on 7,56 mln oglądających.
Dwa lata temu wcześniej i rok temu wcześniej widownia „M jak miłość” była w miarę stała - w okresie od września 2010 roku do początku lutego 2011 roku serial śledziło 7,45 mln osób (udział wyniósł 45,24 proc., wtedy serial nadawano też w środy o 20.40), a w okresie od września 2011 roku do lutego 2011 roku - 7,47 mln (45,30 proc.). Spadek o 570 tys. widzów nastąpił dopiero w obecnym sezonie.
Mimo spadku widowni produkcji, TVP2 w paśmie nadawania swojego sztandarowego hitu nadal jest bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajmuje Polsat, który emituje wtedy filmy fabularne w paśmie „Mega Hit” i osiąga już tylko 12,31 proc. udziału. Trzecia jest TVN („W11- Wydział Śledczy”; 11,17 proc.), a czwarta - TVP1 („Teatr Telewizji”, „Po prostu” oraz filmy fabularne; 7,03 proc.). Taka sama kolejność stacji jest wśród widzów w grupie komercyjnej.
„M jak miłość” nadawane jest na antenie TVP2 od 2000 roku.
Średnia oglądalność „M jak miłość”
Okres | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
06-09-2010 - 08-02-2011 | 7454435 | 45,24% | 40,79% |
05-09-2011 - 07-02-2012 | 7465347 | 45,30% | 39,48% |
03-09-2012 - 05-02-2013 | 6897672 | 43,53% | 38,23% |
Trzy topowe odcinki serialu
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
15-10-2012 | 7558169 | 47,53% | 41,49% |
26-11-2012 | 7492298 | 46,36% | 40,81% |
24-09-2012 | 7374811 | 47,00% | 40,90% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji telenoweli
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2-M jak miłość | 6897672 | 43,53% | 38,23% |
Polsat | 1951277 | 12,31% | 15,70% |
TVN | 1769312 | 11,17% | 10,06% |
TVP1 | 1114477 | 7,03% | 6,74% |
Dołącz do dyskusji: Serial „M jak miłość” stracił 600 tys. widzów