SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

SE.pl przed Fakt.pl i Wyborcza.pl, w dół PrzegladSportowy.pl i GazetaPrawna.pl (serwisy dzienników)

Wśród witryn dzienników ogólnopolskich liderem jest niezmiennie SE.pl, a kolejne miejsca zajmują Fakt.pl i Wyborcza.pl. W skali miesiąca duży spadek zanotował serwis „Przeglądu Sportowego”, ale nadal zdecydowanie na najdłużej przyciąga internautów.

W sierpniu br. serwis „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 8,74 mln realnych użytkowników, czyli 31,19 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 124,88 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 12 minut i 35 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

SE.pl jest zdecydowanym liderem wśród witryn gazet ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników i odsłon. Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował w zeszłym miesiącu 7,4 mln odwiedzających i 111,21 mln odsłon, natomiast na Wyborcza.pl (Agora) 7,32 mln internautów wykonało 72,44 mln odsłon.

„GW” i dzienniki gospodarcze stawiają na płatne treści

W tym ostatnim portalu i pozostałych witrynach „Gazety Wyborczej” (m.in. Wyborcza.biz, która w sierpniu miała 1,35 mln użytkowników i 2,74 mln odsłon) od początku 2014 roku obowiązuje płatny model dostępy do treści (za darmo można przeczytać do 10 tekstów miesięcznie). Na koniec czerwca korzystało z niego 193 tys. internautów, wiosną Agora podała, że w ub.r. subskrybent za tę ofertę płacił średnio 10 zł miesięcznie. Firma w bieżącej strategii planuje, że na koniec 2022 roku liczba sprzedanych prenumerat cyfrowych wyniesie 327 tys.

Dużo płatnych treści jest też w serwisach „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” (Gremi Media), trzech witrynach „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - Dziennik.pl, GazetaPrawna.pl i Forsal.pl, a także portalu „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska). W tym ostatnim ofertę subskrypcyjną wprowadzono na początku 2017 roku, wydawca nie podaje, ilu użytkowników z niej korzysta. Natomiast w witrynach „DGP”, „Rz” i „Parkietu” można kupować dostęp do pojedynczych tekstów i wydań w wersji cyfrowej.

Wśród serwisów dzienników gospodarczych na czele jest Rp.pl, w zeszłym miesiącu 4,09 mln internautów wykonało tam 19,28 mln odsłon i korzystało średnio przez 4 minuty i 21 sekund. Dziennik.pl przy 2,72 mln odwiedzających miał 16,5 mln odsłon oraz 3 minuty i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania, a GazetaPrawna.pl zanotowała 2,35 mln użytkowników, 6,76 mln odsłon oraz 2 minuty i 33 sekundy średniego czasu.

Dużo mniejszą odwiedzalność notują Forsal.pl i PB.pl. Pierwszy serwis miał 800,4 tys. odwiedzających, 3,34 mln odsłon oraz 3 minuty i 44 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, natomiast drugi - 467,6 tys. użytkowników, 3,49 mln odsłon oraz 19 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania. Jeszcze niższe statystyki osiągnął Parkiet.com - 243 tys. internautów wykonało tam 1,48 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 6 minut i 12 sekund.

„Przegląd Sportowy” przyciąga najmocniej

Najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego zanotował serwis „Przeglądu Sportowego” - każdy z 1,87 mln użytkowników (łącznie wykonali 17,63 mln odsłon) spędził na stronie 39 minut i 42 sekundy.

W zestawieniu uwzględniamy portal Polskatimes.pl, bo ma ogólnopolski charakter, mimo że od dekady dzienniki pod marką „Polska” nie ukazują się w całym kraju. W zeszłym miesiącu witrynę odwiedziło 1,59 mln internautów, wykonując 10,5 mln odsłon oraz spędzając średnio 2 minuty i 24 sekundy.

Natomiast serwisy „Gazety Podatkowej” i „Naszego Dziennika” odwiedziło zbyt mało uczestników badania Gemius/PBI, żeby można było oszacować wyniki tych witryn.

Z miesiąca na miesiąc zdecydowana większość serwisów osiągnęła spore wzrosty odwiedzalności. SE.pl zyskał 773,3 tys. użytkowników, 25,89 mln odsłon oraz 2 minuty i 17 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 9,7, 26,1 i 22,2 proc. w górę).

Na Fakt.pl liczba użytkowników zwiększyła się o 686,4 tys. (czyli 10,2 proc.), liczba odsłon o 19,85 mln (21,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez internautę o 2 minuty i 24 sekundy (16 proc.). Dzięki temu serwis pod względem liczby odwiedzających wyprzedził Wyborcza.pl, która zanotowała sporo niższy wzrost (o 125,7 tys., czyli 1,7 proc.). Zyskała też 4,06 mln odsłon (5,9 proc.) i 32 minuty średniego czasu korzystania (5,5 proc.).

Mocno w górę poszły też statystyki kilku innych witryn. Dziennik.pl zyskał 383,3 tys. użytkowników i 2,81 mln odsłon (to 16,4 i 20,5 proc. w górę), Polskatimes.pl - 212,7 tys. użytkowników i 2,52 mln odsłon (15,4 i 31,5 proc.), Wyborcza.biz - 401,2 tys. użytkowników i 896,5 tys. odsłon (42 i 48,5 proc.), a Forsal.pl - 154,1 tys. użytkowników i 540,9 tys. odsłon (23,8 i 19,3 proc.). Przy czym w każdym z tych serwisów skrócił się przeciętny czas spędzany przez internautów.

Z kolei GazetaPrawna.pl zanotowała spadek o 98,3 tys. użytkowników, 462,5 tys. odsłon oraz 5 sekund średniego czasu korzystania (4, 6,4 i 3,2 proc. w dół), a PrzegladSportowy.pl o 282,4 tys. użytkowników, 2,19 mln odsłon oraz 32 sekundy przeciętnego czasu (13,1, 11,1 i 1,3 proc.).

Natomiast PB.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 42,6 tys. (10 proc.) stracił 117,1 tys. odsłon (3,2 proc.) oraz 2 minuty i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (10,6 proc.).

Dołącz do dyskusji: SE.pl przed Fakt.pl i Wyborcza.pl, w dół PrzegladSportowy.pl i GazetaPrawna.pl (serwisy dzienników)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dzień
Oj dziwne te wyniki.. Jakby wyścig. Czy ktoś płacił za to?
odpowiedź