„Dziennik Zachodni” wyprzedził w internecie „Gazetę Pomorską”, Wyborcza.pl przed Onetem i SE.pl (serwisy regionalne)
Zdecydowanym liderem serwisów regionalnych jest niezmiennie Naszemiasto.pl, natomiast Wyborcza.pl wyprzedza w tej kategorii Onet.pl i SE.pl. Wśród stron dotyczących wybranych regionów Dziennikzachodni.pl wysunął się zasięgowo przed Pomorska.pl, która podobnie jak warszawskie sekcje TVN24.pl i Onetu zanotowała spory spadek.
Według badania Gemius/PBI w sierpniu br. Naszemiasto.pl (Polska Press Grupa) odwiedziło 7,86 mln użytkowników (to 28,04 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali tam 178 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 5 minut i 57 sekund. Serwis agreguje witryny dotyczące ok. 30 regionów z całego kraju.
Naszemiasto.pl dominuje nad konkurencją zwłaszcza pod względem odsłon - sekcje regionalne Wyborcza.pl (Agora), Onetu (Ringier Axel Springer Polska) i SE.pl (Grupa ZRP Media) łącznie zanotowały ich dwa razy mniej - 88 mln. Portal „Gazety Wyborczej” zanotował w tej kategorii 5,81 mln użytkowników, 39,92 mln odsłon oraz 5 minut i 41 sekund średniego czasu korzystania.
Na Onecie w sekcjach regionalnych 5,05 mln internautów wykonało 29,42 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 8 minut i 22 sekundy, a na SE.pl 3,61 mln użytkowników wygenerowało 19,69 mln odsłon oraz korzystało średnio przez 4 minuty i 14 sekund. Do tego drugiego portalu w połowie lipca włączono 15 serwisów działających wcześniej jako Miasto Eska Info.
Wśród dziesięciu najpopularniejszych serwisów dotyczących wybranych regionów połowę stanowią witryny dzienników Polska Press Grupy. Liderem jest Dziennikzachodni.pl, w którym w sierpniu 3,4 mln internautów wykonało 34,11 mln odsłon oraz spędziło średnio 3 minuty i 35 sekund.
Pomorska.pl zanotowała 3,13 mln użytkowników, 23,81 mln odsłon oraz 3 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Gazetakrakowska.pl - 2,14 mln użytkowników, 22,14 mln odsłon oraz 3 minuty i 48 sekund średniego czasu korzystania. W drugiej części zestawienia znalazły się Expressilustrowany.pl (1,68 mln użytkowników i 17,32 mln odsłon) oraz Expressbydgoski.pl (1,58 mln użytkowników i 8,94 mln odsłon).
Najwięcej odsłon zanotowało Trojmiasto.pl - 2,29 mln internautów wygenerowało tam 46,09 mln odsłon oraz spędziło średnio po 21 minut i 21 sekund. W ub.r. wydawca tego serwisu zanotował 12,58 mln zł przychodów sprzedażowych (7,4 proc. więcej niż w 2016 roku) oraz 721,6 tys. zł zysku netto (wobec 526,3 tys. zł rok wcześniej).
Z kolei najdłużej przeciętny internauta korzystał z warszawskiego działu TVN24.pl - przez 26 minut i 51 sekund. Witryna zanotowała 1,79 mln odwiedzających i 10,21 mln odsłon.
W stołecznej sekcji Naszemiasto.pl 1,85 mln internautów wykonało 19,75 mln odsłon oraz spędziło średnio po 3 minuty i 34 sekundy. Natomiast na Onecie dział krakowski zanotował 1,82 mln użytkowników i 4,97 mln odsłon, a sekcja warszawska - 1,68 mln użytkowników i 5,14 mln odsłon.
Z miesiąca na miesiąc Naszemiasto.pl zyskało 359,2 tys. użytkowników i 8,02 mln odsłon (to odpowiednio 4,8 i 4,7 proc. w górę), natomiast przeciętny czas korzystania minimalnie zmalał (o 3 sekundy, czyli 0,8 proc.). Sekcja regionalna Wyborcza.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 298,2 tys. (5,4 proc.) straciła 42,4 tys. odsłon (0,1 proc.) i 23 sekundy średniego czasu spędzanego przez internautę (6,3 proc.).
Na stronach regionalnych Onetu przybyło 291,7 tys. internautów i 2,86 mln odsłon (6,1 i 0,8 proc. w górę), a przeciętny czas korzystania wydłużył się o 14 sekund (3,3 proc.). Natomiast analogiczne witryny SE.pl zanotowały spadek o 20,1 tys. użytkowników (0,5 proc.), 4,92 mln odsłon (20 proc.) oraz minutę i 12 sekund średniego czasu korzystania (22,1 proc.).
Z kolei Dziennikzachodni.pl zyskał w skali miesiąca 267,3 tys. odwiedzających (to 8,5 proc. w górę) i 2,8 mln odsłon (9 proc.). Dzięki temu wyprzedził w tej pierwszej statystyce Pomorska.pl, która zanotowała spadek o 503,9 tys. użytkowników (13,8 proc.) i 225,5 tys. odsłon (0,9 proc.).
Zmalały też statystyki kolejnych witryn w zestawieniu. Trojmiasto.pl straciło 136,7 tys. użytkowników, 4,03 mln odsłon oraz 49 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 5,6, 8 i 3,7 proc. w dół), a Gazetakrakowska.pl - 80,6 tys. użytkowników, 1,55 mln odsłon oraz 12 sekund średniego czasu korzystania (3,6, 6,5 i 5 proc. w dół).
Jeszcze bardziej spadły wyniki warszawskich sekcji TVN24.pl i Onetu. W przypadku pierwszej liczba użytkowników zmalała o 673,1 tys. (27,3 proc.), a liczba odsłon o 3,82 mln (27,2 proc.) przy niewielkim wzroście średniego czasu spędzonego przez internautę (o 32 sekundy, czyli 2 proc.), natomiast druga straciła 879,7 tys. użytkowników, 2,42 mln odsłon oraz 20 sekund przeciętnego czasu korzystania (to 34,4, 32 i 6,9 proc. w dół).
Za to krakowski dział Onetu osiągnął wzrost o 806,4 tys. odwiedzających (79,6 proc.), 2,37 mln odsłon (91,2 proc.) i 30 sekund średniego czasu korzystania (14,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Zachodni” wyprzedził w internecie „Gazetę Pomorską”, Wyborcza.pl przed Onetem i SE.pl (serwisy regionalne)