Scripps Networks Interactive z wyższymi przychodami i zyskiem, lepsze wyniki TVN
W drugim kwartale br. wzrosły wszystkie najważniejsze wskaźniki finansowe koncernu Scripps Networks Interactive. Firma zanotowała wyższe przychody i zysk, poprawiła wyniki reklamowe, a TVN podniósł o 10 procent oglądalność w grupie wiekowej 25-54 lata.
W komunikacie Scripps Networks Interactive informuje o wzroście przychodów o 21,9 proc. rok do roku do kwoty 892,8 mln dol., z kolei przychody z reklam wzrosły do 541 mln dol., co oznacza lepszy wynik rok do roku o 8,9 proc.
Korzystna sytuacja koncernu była w drugim kwartale br. także po stronie zarobków. W raportowanym okresie skorygowany zysk zamknął się kwotą 419,3 mln dol., o 13,9 proc. wyższą niż rok wcześniej.
W komunikacie podkreślono, że segment amerykański wciąż zyskiwał na silnym rynku reklamy. Przejęcie TVN-u napędziło z kolei rozwój międzynarodowego segmentu firmy. W omawianym kwartale TVN odnotował kilkuprocentowy wzrost przychodów w lokalnej walucie w porównaniu z zeszłym rokiem.
Scripps Networks Interactive informuje też, że całkowite wyniki oglądalności w ciągu dnia wśród dorosłych w grupie wiekowej 25-54 uległy poprawie we wszystkich sześciu kanałach dostępnych w amerykańskich sieciach kablowych, podczas gdy całkowita liczba wyświetleń wzrosła o kilka procent.
HGTV utrzymał dobre wyniki oglądalności, odnotowując najlepsze w swojej historii wyniki za II kwartał we wszystkich kluczowych grupach. Wyniki oglądalności w ciągu całego dnia Food Networks w grupie wiekowej 25-54 wzrosły o 4 proc. w stosunku do wyników tego samego kwartału 2015 r.
Wyniki Travel Channel dalej rosły, odnotowując dwucyfrową poprawę. Zarówno DIY Network jak i Cooking Channel cieszyły się rekordową oglądalnością, a Great American Country poprawił się w tym zakresie o ponad 50 proc. TVN był kanałem numer jeden wśród widzów z grupy docelowej, poprawiając wynik o blisko 10 proc. w porównaniu z ub.r.
- Scripps Networks Interactive ma za sobą kolejny udany kwartał - podkreślil w komunikacie Kenneth W. Lowe, CEO koncernu. - Jestem szczególnie dumny z osiągnięcia po raz pierwszy 500 mln dol. ze sprzedaży reklam w USA w jednym kwartale oraz z tego, że nasze sieci wciąż są uważane za niezwykle ważne wśród reklamodawców, odnotowując rekordy - dodał.
Dołącz do dyskusji: Scripps Networks Interactive z wyższymi przychodami i zyskiem, lepsze wyniki TVN