SAR dostało 670 tys. zł pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR w związku z pandemią koronawirusa skorzystało z tarczy antykryzysowej. Organizacja otrzymała 670 tys. zł pożyczki, co stanowi 8 proc. jej zeszłorocznych przychodów.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR skorzystało z tarczy finansowej w ramach programu umarzalnych pożyczek z PFR. - Byliśmy zmuszeni skorzystać z tej formy finansowania, gdyż przesunęliśmy zgłoszenia do konkursów Effie i KTR na późniejszy termin, co mocno wpłynęło na obniżenie przychodów, porównując kwiecień 2019 do kwietnia 2020, na poziomie 90 proc. - tłumaczy Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SKM SAR.
Organizacja wystąpiła do Polskiego Funduszu Rozwoju o wsparcie w wysokości 8 procent zeszłorocznych przychodów i otrzymała 670 tys. zł pożyczki. - Otrzymane wsparcie finansowe pozwala nam utrzymać poziom zatrudnienia (oczywiście przy wprowadzeniu programu oszczędnościowego) i przetrwać do czasu, gdy pojawią się przychody z przesuniętych projektów – dodaje Paweł Tyszkiewicz. SAR obecnie zatrudnia 24 osoby. - Jednocześnie, otrzymujemy dosyć pozytywne sygnały z rynku, że agencje same lub wspólnie z klientami przygotowują zgłoszenia do Effie. Na przykład Grupa Publicis wspólnie z klientami przygotowuje ponad 20 zgłoszeń, a na majowy termin early birds do KTR już otrzymaliśmy ponad 700 zgłoszeń, chociaż zgłoszenia będą przyjmowane do września. Bardzo nas cieszy, że wśród zgłaszających są praktycznie przedstawiciele wszystkich grup komunikacyjnych - mówi Paweł Tyszkiewicz.
Dołącz do dyskusji: SAR dostało 670 tys. zł pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju