Santander Bank Polska zwiększył wydatki marketingowe o 36 proc., mBank zmniejszył o 29 proc.
W pierwszym kwartale br. wydatki marketingowe grupy kapitałowej Santander Bank Polska wzrosły w skali roku o 36,3 proc. do 34,7 mln zł, natomiast grupa mBank ograniczyła je o 28,8 proc. do 30,1 mln zł.
Nakłady grupy Santander Bank Polska na marketing i reprezentację zwiększyły się w skali roku z 25,46 do 34,7 mln zł, czyli o 36,3 proc. W sprawozdaniu finansowym bank tłumaczy to działaniami wizerunkowymi i sponsoringowymi.
Koszty marketingowe grupy Santander Bank Polska wzrosły znacznie mocniej niż jej łączne wydatki operacyjne (bez kosztów pracowniczych i wydatków określonych jako inne), które poszły w górę o 14,1 proc. do 532,2 mln zł. Ich największą część stanowiły wydatki na rzecz BFG, KNF i KDPW (228 mln zł w minionym kwartale, 163,6 mln zł rok wcześniej).
W zeszłym kwartale Santander Bank Polska reklamował m.in. Konto Jakie Chcę z kartą do wielu walut. Natomiast od 5 maja w Polsacie będzie emitowany promujący ten bank serial „Domowe rozgrywki”.
Za obsługę reklamową Santander Bank Polska od kilku lat odpowiada agencja Red8 Advertising. W marcu br. bank rozpoczął przetarg reklamowy.
Natomiast w całym ub.r. wydatki marketingowe Santander Bank Polska wyniosły 189,3 mln zł, o 41,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Tak duży wzrost wynikał m.in. ze zrealizowanego we wrześniu rebrandingu banku (wcześniej funkcjonował pod nazwą BZ WBK).
W minionym kwartale grupa kapitałowa Santander Bank Polska zanotowała wzrost dochodów ogółem o 13,1 proc. do 2,24 mld zł oraz kosztów o 27,6 proc. do 1,24 mld zł. Zysk netto firmy zmalał w skali roku z 440,9 do 350,7 mln zł.
Do firmy oprócz Santander Bank Polska należą m.in. Santander Consumer Bank.
mBank 29 proc. mniej na reklamy
Z kolei wydatki marketingowe grupy kapitałowej mBank zmniejszyły się o 28,8 proc. - z 42,3 w pierwszym kwartale ub.r. do 30,1 mln zł w zeszłym kwartale. Łączne koszty rzeczowe firmy zmalały o 15,1 proc. do 156,3 mln zł.
Natomiast do wzrostu łącznych kosztów działalności grupy mBank o 36,9 proc. do 715,8 mln zł przyczyniło się głównie 211,6 mln zł wpłat na BFG i 90 mln zł kosztów amortyzacji.
W styczniu br. mBank prowadził kampanię związaną z finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (od jesieni 2017 roku jest jej partnerem finansowym), regularnie reklamuje też rachunki dla klientów indywidualnych (ostatnio w cyklu reklam „Bądź bogatszy o…”).
Za przygotowanie i realizację działań reklamowych mBanku odpowiadają firmy marketingowe Grey Group Poland, VMLY&R i Mindshare Polska.
Dochody grupy mBank w minionym kwartale wyniosły 1,26 mld zł (0,1 proc. więcej niż rok wcześniej), a zysk netto - 164 mln zł (wobec 412,6 mln zł w pierwszym kwartale ub.r.).
Dołącz do dyskusji: Santander Bank Polska zwiększył wydatki marketingowe o 36 proc., mBank zmniejszył o 29 proc.