Samsung zyskiwał dzięki tanim telefonom
Pierwszy kwartał Samsunga na rynku telefonów komórkowych okazał się całkiem niezły.
Firma zyskiwała głównie dzięki zaoferowaniu niedrogich komórek klasy low-end. Zdaniem specjalistów z firmy analitycznej iSuppli, koreański dostawca pośród pięciu największych producentów telefonów komórkowych jako jedyny zdołał osiągnąć wzrost, podczas gdy pozostała czwórka notowała straty. Globalnie, w porównaniu do ostatniego kwartału minionego roku, pierwszy kwartał okazał się o 12,8 proc. gorszy. Na rynek trafić miało 253 mln komórek. To wynik o 13,5 proc. lepszy niż w pierwszym kwartale roku 2006. Tymczasem Samsung zanotował wzrost w porównaniu z minionym kwartałem sięgający 9,1 proc. (sprzedaż 34,8 mln telefonów).
Zdaniem iSuppli, za dobry wynik Koreańczyków odpowiadać miała sprzedaż w Azji, gdzie firma w porównaniu z minionym kwartałem odnotowała 28-procentowy wzrost, a w przypadku porównania do pierwszego kwartału minionego roku, wzrost sięgnął 57 proc. (niestety większa sprzedaż tanich telefonów miała negatywny wpływ na średnią cenę sprzedaży komórek oferowanych przez Samsunga, która spadła o 10 proc.) W sumie za sprawą tych wyników, Samsung zajął 13,9 proc. rynku, co jest najwyższym poziomem od drugiego kwartału 2005 roku.
W pierwszym kwartale roku pierwsze miejsce na rynku przypadło Nokii (udział 36 proc.), Motoroli (17,9 proc.), Samsungowi (13,8 proc.), Sony Ericsson (8,6 proc.) i LG (6,2 proc.).
Źródło: InformationWeek - pclab.pl
Dołącz do dyskusji: Samsung zyskiwał dzięki tanim telefonom