Samsung ze spadkiem wpływów i dużym wzrostem zysku w II kwartale, 18 proc. mniej w pionie mobilnym
Samsung zaprezentował swoje wyniki finansowe za II kwartał 2020 roku. Biorąc pod uwagę kryzys wywołany przez pandemię koronawirusa, można uznać je za bardzo dobre. Firma co prawda zanotowała 4-proc. spadek przychodu, ale znacząco wzrósł jej zysk.
Zysk netto Samsunga sięgnął w II kwartale 2020 roku poziomu 5,56 biliona wonów (ok. 4,7 mld USD), w porównaniu do 5,18 biliona wonów zysku w analogicznym okresie roku 2019 (wzrost o 7 proc.) oraz 4,88 biliona wonów w poprzednich trzech miesiącach (+14 proc.).
Jeszcze bardziej wzrósł zysk operacyjny: o 23 proc. w ujęciu rok do roku, z 6,6 biliona wonów do 8,15 biliona wonów (ok. 6,8 mld USD), a także o 26 proc. w ujęciu kwartalnym (6,45 bln wonów w I kw. 2020 r.).
Inaczej wygląda natomiast sytuacja jeśli chodzi o przychód. Wynik na poziomie 52,97 biliona wonów (ok. 44,4 mld USD) był o 6 proc. gorszy niż przed rokiem (56,13 bln wonów) oraz o 4 proc. gorszy niż w poprzednim kwartale (55,33 bln wonów). Samsung tłumaczy to pandemią koronawirusa, która poskutkowała spadkiem sprzedaży smartfonów. W efekcie firma straciła na rzecz Huawei pozycję lidera światowego rynku.
Dział mobilny Samsunga odpowiadał w II kwartale za 19,8 biliona wonów przychodu, co jest wynikiem aż o 18 proc. gorszym niż przed rokiem oraz o 21 proc. gorszym w ujęciu kwartał do kwartału.
Jednocześnie koreański producent zaznacza, że spadki w segmencie mobile po części udało się zrekompensować różnego rodzaju działaniami oszczędnościowymi, w tym obniżeniem nakładów na marketing. Poza tym finanse Samsunga podreperowała lepsza od spodziewanej sprzedaż pamięci DRAM. To również efekt pandemii, jako że wzrósł popyt na te układy ze strony centrów danych, które musiały przystosować się do wymagań związanych ze zdalną pracą i nauką.
Samsung liczy na to, że w drugiej połowie roku nastąpi stopniowe ożywienie popytu na urządzenia mobilne i elektronikę użytkową.
Dołącz do dyskusji: Samsung ze spadkiem wpływów i dużym wzrostem zysku w II kwartale, 18 proc. mniej w pionie mobilnym