SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Samsung: przychód w dół, zysk mniejszy o połowę - wzrosty w segmencie mobile

Samsung opublikował swoje wyniki za III kwartał 2019 roku. Solidna sprzedaż smartfonów Galaxy nie zrekompensowała słabych wyników innych segmentów, przede wszystkim układów pamięci.

Zysk netto Samsunga sięgnął w III kwartale 2019 roku poziomu 6,29 biliona wonów (ok. 5,4 mld USD), w porównaniu do 13,15 biliona wonów zysku w analogicznym okresie roku 2018. Wyraźnie zmalał też zysk operacyjny - z 17,57 biliona wonów do 7,78 biliona wonów (ok. 6,7 mld USD).

W tym samym czasie zmalał także przychód południowokoreańskiego producenta - o 5,3 proc., z 65,46 biliona wonów do 62 bilionów wonów (ok. 53,2 mld USD).

Dział mobilny, w skład którego wchodzą przede wszystkim smartfony, odpowiadał za 28,1 biliona wonów przychodu, co jest wynikiem o 17 proc. lepszym niż przed rokiem, a także o 16 proc. lepszym w ujęciu kwartał do kwartału.

Samsung podkreśla, że na ogólną kondycję firmy w III kwartale negatywny wpływ miały przede wszystkim słabe wyniki w zakresie układów pamięci. Nie zrekompensowała tego rosnąca sprzedaż smartfonów z serii Galaxy Note 10 oraz A. W przypadku Galaxy Note 10, firma chwali się, że najnowsza seria sprzedaje się lepiej od poprzedniej, notując dwucyfrowe tempo wzrostu.

Jednocześnie Samsung w ostatnich trzech miesiącach bieżącego roku spodziewa się - w ujęciu kwartalnym - spadków w dziale mobile, z uwagi na większe nakłady na marketing oraz mniejszy poziom sprzedaży flagowych modeli smartfonów, które będą już po szczycie popremierowym. Z kolei w roku 2020 koncern liczy na rosnącą sprzedaż produktów obsługujących 5G oraz urządzeń składanych, takich jak Galaxy Fold.

Dołącz do dyskusji: Samsung: przychód w dół, zysk mniejszy o połowę - wzrosty w segmencie mobile

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl