Samsung w całostronicowych ogłoszeniach przeprasza za wady smartfona Galaxy Note 7
Koncern Samsung wykupił w trzech największych gazetach w USA całostronicowe ogłoszenia, w których przeprasza użytkowników za aferę związaną z wadliwymi egzemplarzami Galaxy Note 7. Firma przyznaje się do błędu i podkreśla, że kwestie bezpieczeństwa są dla niej najważniejsze.
Ogłoszenia zajmujące całą stronę pojawiły się w trzech dziennikach: „The Wall Street Journal”, „The New York Times” i „The Washington Post”.
W liście otwartym skierowanym do użytkowników w Stanach Zjednoczonych Gregory Lee, prezes amerykańskiego oddziału Samsunga przeprosił w imieniu firmy za wpadkę ze smartfonem Galaxy Note 7. We wrześniu i październiku br. okazało się, że niektóre egzemplarze tego modelu mogą ulec samozapłonowi. Ostatecznie producent został zmuszony do zaprzestania produkcji Galaxy Note 7 i wymiany tych telefonów lub zwrotu pieniędzy.
W ogłoszeniu Gregory Lee podkreślił, że misją Samsunga było zawsze dostarczanie bezpiecznych urządzeń najwyższej jakości. Niestety, jak podkreślono w liście w wypadku Galaxy Note 7 nie udało się osiągnąć tego celu. Tym nie mniej kończąc swój list Lee zaznacza, że bezpieczeństwo wciąż jest najważniejszym celem Samsunga.
Full-page apology ads are the future of print media: pic.twitter.com/fBAZ9uXFmD
— Rurik Bradbury (@RurikBradbury) 7 listopada 2016
Afera z Galaxy Note 7 to w ostatnim czasie nie jedyna wpadka wizerunkowa koreańskiej marki. Kilka dni temu ujawniono, że sprzedawane przez Samsunga w USA pralki mogą mieć niebezpieczną usterkę fabryczną powodującą gwałtowne odpadanie pokrywy urządzenia. Problem dotyczy prawie 3 mln pralek, Samsung oferuje ich naprawę lub zwrot pieniędzy.
Oto pełna treść listu
An open letter to all Galaxy Note7 customers
To our valued customers,
At Samsung, we innovate to deliver breakthrough technologies that enrich people’s lives. An important tenet of our mission is to offer best-in-class safety and quality. Recently, we fell short on this promise.
Because we had not gone on general sale in Europe with the Note7, there were a small number of affected customers here. For those customers who received the device during the pre-order phase, we recognize that we have not lived up to your expectations, or our own high standards. For this we are truly sorry.
We take seriously our responsibility to address concerns about safety and quality. In collaboration with government agencies and industry partners around the world, we are taking proactive steps to do better. Here is an update of our actions.
As you have heard – or experienced personally – we have stopped production of the Galaxy Note7. We are working swiftly to ensure every Note7 device is safely returned. For those directly affected, we appreciate your patience throughout the replacement process.
Samsung is fully committed to identifying and addressing the source of the Note7’s battery issue. We have already initiated investigations with independent third party experts to carefully revisit every aspect of the device, including the battery, hardware and software, and manufacturing processes. Once available, we will transparently share our findings.
Samsung has a long heritage of innovation and we have shown that we can and will learn from our mistakes. While we are always looking to innovate and create the next generation of great consumer technology, safety will remain our top priority. We will invest to better serve your needs through enhanced customer care and quality assurance.
On behalf of all our employees across Europe, we are truly sorry, and grateful for your ongoing support. We will listen to you, learn from this and act in a way that allows us to win back your trust.
Sincerely,
YH Eom
President and CEO - Samsung Electronics Europe
Dołącz do dyskusji: Samsung w całostronicowych ogłoszeniach przeprasza za wady smartfona Galaxy Note 7