„Rzeczpospolita” wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”, „Gazeta Pomorska” przed „Echem Dnia” (sprzedaż e-wydań)
W sierpniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansowała „Gazeta Pomorska”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w sierpniu 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 570 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 32,44 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. W sierpniu 2014 roku dziennik ten był drugi.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Natomiast na drugą pozycję w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 535 egz., jednak o 7,03 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 12,76 proc. do 2 590 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 70,76 proc. do 157 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na ósme.
W sierpniu 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku zmalał o 21,22 proc. i wyniósł 724 egz.
ZKDP |
sierpień |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Rzeczpospolita |
9 570 |
55 445 |
7 226 |
55 162 |
Dziennik Gazeta Prawna |
9 535 |
40 892 |
8 909 |
42 380 |
Puls Biznesu |
2 590 |
10 328 |
2 297 |
10 605 |
Gazeta Wyborcza |
2 216 |
153 542 |
2 180 |
170 058 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 822 |
4 626 |
1 595 |
4 529 |
Przegląd Sportowy |
395 |
36 488 |
434 |
40 615 |
Fakt Gazeta Codzienna |
213 |
301 172 |
245 |
310 074 |
Gazeta Polska Codziennie |
157 |
19 288 |
537 |
20 129 |
Super Express |
0 |
139 799 |
0 |
156 724 |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w sierpniu 2015 roku należała do „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa). Jej wynik wyniósł 381 egz., po spadku o 1,80 proc.
Z dziesiątego na drugie miejsce awansowało „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 377 egz., po wzroście wynoszącym 101,60 proc.
Na podium znalazł się jeszcze „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 40,09 proc. do 311 egz. W sierpniu 2014 roku tytuł ten był ósmy.
Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem - o 275 proc. do 75 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa). Tytuł ten awansował z pozycji 22. na 15.
Zaś największy spadek odnotował „Dziennik Łódzki” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 14. na 20. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 41,84 proc. i ostatecznie wyniósł 57 egz.
ZKDP |
sierpień |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Gazeta Pomorska |
381 |
38 871 |
388 |
43 845 |
Echo Dnia |
377 |
17 532 |
187 |
20 794 |
Polska Dziennik Bałtycki |
311 |
22 997 |
222 |
27 640 |
Polska Gazeta Krakowska |
264 |
16 214 |
257 |
18 649 |
Dziennik Polski |
247 |
18 356 |
295 |
20 998 |
Gazeta Lubuska |
233 |
20 510 |
257 |
22 259 |
Polska Dziennik Zachodni |
214 |
35 926 |
354 |
45 851 |
Polska Gazeta Wrocławska |
189 |
15 287 |
206 |
17 791 |
Głos - Dziennik Pomorza |
187 |
21 267 |
228 |
24 065 |
Nowa Trybuna Opolska |
170 |
13 905 |
146 |
16 176 |
Gazeta Codzienna Nowiny |
153 |
15 245 |
41 |
19 391 |
Polska Głos Wielkopolski |
150 |
28 024 |
349 |
32 388 |
Express Bydgoski |
98 |
10 685 |
174 |
12 106 |
Nowości - Dziennik Toruński |
81 |
12 342 |
105 |
13 762 |
Polska Kurier Lubelski |
75 |
3 953 |
20 |
4 501 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
72 |
14 100 |
27 |
17 307 |
Polska Metropolia Warszawska |
70 |
3 562 |
31 |
4 024 |
Express Ilustrowany |
60 |
25 742 |
55 |
31 670 |
Kurier Szczeciński |
57 |
10 530 |
62 |
13 525 |
Polska Dziennik Łódzki |
57 |
20 893 |
98 |
24 684 |
Gazeta Współczesna |
48 |
5 812 |
28 |
7 191 |
Kurier Poranny |
41 |
5 119 |
35 |
6 514 |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”, „Gazeta Pomorska” przed „Echem Dnia” (sprzedaż e-wydań)