„Rzeczpospolita” w nowej wersji serwisu Rp.pl stawia na mobile
W wersji beta udostępniono nową odsłonę serwisu internetowego „Rzeczpospolitej” Rp.pl. Wydająca dziennik Gremi Media przygotowała witrynę we współpracy z firmą Avrio Interactive.
Nowa wersja Rp.pl jest oparta na technologii pozwalające na dynamiczne dostosowanie się strony internetowej do rozdzielczości różnych urządzeń, na których jest otwierana. Ma to być odpowiedź na rosnący udział odwiedzalności serwisu na smartfonach i tabletach.
W ramach pełnoekranowego menu internauci nie od razu mają dostęp do pełnej listy podstron, tylko mogą rozwijać kolejne podkategorie. Natomiast pod czytanym artykułem wyświetlają się już nie tylko tytuły, ale również dłuższe fragmenty pięciu polecanych tekstów.
W serwisie pojawiły się też nowe opcje personalizacji: „teczka użytkownika”, w której można zapisać treści do przeczytania w późniejszym terminie, oraz funkcja śledzenia tematów, pozwalająca na stworzenie własnej strony głównej. Dzięki narzędziu odsłuchiwania treści, artykuły są dostępne również w wersji audio.
Ponadto „zagęszczono” układ strony głównej, na której treści nie znikają w toku przewijania.
- Tworząc nową wersję serwisu Rp.pl, postawiliśmy sobie dwa cele. Obok satysfakcji użytkownika i zwiększonej narzędziowości, Rp.pl to platforma przygotowana z myślą o realizacji nowoczesnych kampanii kontent marketingowych - opisuje Marcin Kowalczyk, dyrektor generalny ds. komercyjnych w Gremi Media. - Dziś tak jak wydawnictwa nie opierają się już tylko o sprzedaż reklam w wydaniach papierowych, tak powoli portale również uniezależniają się od tradycyjnych przychodów display. Ważnym elementem budowy serwisu jest stawianie na jakość kontentu z przekazem komercyjnym, odpowiedni kontekst i precyzyjny dobór odbiorców komunikacji w oparciu o dane. Chcemy dobrze wykorzystać pozycję rp.pl jako największego serwisu prasowego w kategorii BFP (biznes, finanse, prawo - przyp.), który ma wśród witryn prasowych w BFP również najwyższą dynamikę wzrostu liczby użytkowników - podkreśla Kowalczyk.
Projekt nowego serwisu został zrealizowany wewnętrznie przez zespół Gremi Media. Projekt graficzny przygotowano we współpracy z firmą Avrio Interactive.
- Nowa wersja - jeszcze w formie „beta” - jest ewolucją dotychczasowej i podąża za technologicznymi trendami. Tak, aby odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby w konsumowaniu treści u naszych stałych czytelników, ale również aby być atrakcyjnym serwisem dla nowych. Cały czas to jakość treści jest naszym wyróżnikiem, czego dowodem jest pierwsze miejsce wśród internetowych serwisów prasowych w kategorii Biznes-Finanse-Prawo - dodaje Cezary Szymanek, redaktor naczelny Rp.pl (objął tę funkcję w październiku ub.r.).
Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. serwis Rp.pl zanotował 2,4 mln realnych użytkowników i 10,5 mln odsłon.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” w nowej wersji serwisu Rp.pl stawia na mobile
Bo ona się ściga na słupki.
Nawet Krycha z Wałbrzycha się śmieje z tej odsłony.
Ja, moja rodzina i nawet pracownicy mojej hurtowni śmiejemy się z tej nowej odsłony.
Buhahahahaha ( 5 x ha ) To specjalny - konserwatywny rodzaj śmiechu.
Każdy inteligentny czytelnik wie, że 4 wartości i 5 ha-ha.