„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium w 2017 roku. Wysoko Wirtualnemedia.pl
Dziennik „Rzeczpospolita” (Gremi Media) został najbardziej opiniotwórczym medium ubiegłego roku w Polsce - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. W pierwszej trójce znalazły się też Radio Zet i RMF FM. Wirtualnemedia.pl znalazł się w czołówce najbardziej opiniotwórczych portali internetowych w naszym kraju.
Rok 2017 został zdominowany przez tematy polityczne. Media często poruszały temat przeprowadzenia referendum w sprawie zmiany konstytucji, gorącym tematem w tym roku była też sprawa reformy sądownictwa. Często wracano do tematów afery reprywatyzacyjnej w Warszawie i tematu ekshumacji ciał ofiar katastrofy smoleńskiej.
Na informacje „Rzeczpospolitej” w 2017 roku powoływano się 6413 razy. Pierwszą trójkę uzupełniają stacje radiowe. Radio Zet cytowane było w ubiegłym roku 5572 razy, a RMF FM – 5431 razy. Najczęściej cytowaną stacją telewizyjną w omawianym okresie był TVN24, na który powoływano się 3840 razy. Łącznie w zestawieniu 15 najczęściej cytowanych mediów znalazło się sześć tytułów prasowych oraz po trzy stacje radiowe, portale internetowe i telewizje.
„Rzeczpospolita” zajęła pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych w 2017 roku. Za nią znalazły się „Gazeta Wyborcza” (4431 cytowań), „Dziennik Gazeta Prawna” (3715 cytowań) i „Fakt ( 3697 cytowań). „Rzeczpospolita” swoją pozycję zawdzięcza informacjom na temat reformy sądownictwa w Polsce oraz dotarciu do szczegółów nowych przepisów dużej ustawy reprywatyzacyjnej.
- Gremi Media jest dzisiaj wszechstronnym dostawcą produktów i usług. Odpowiadamy na potrzeby coraz bardziej wymagających użytkowników, korzystając z różnych kanałów dotarcia, ale to właśnie „Rzeczpospolita” daje nam ogromne wartości, takie jak jakość, wiarygodność i siła przekazu. Dlatego nie zwalniamy tempa, wręcz przeciwnie - rozwijamy „Rzeczpospolitą” i wdrażamy nowe pomysły - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media, wydawcy "Rzeczpospolitej".
Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tygodników (ujętych wraz z dwutygodnikami) znalazły się „Sieci Prawdy” (cytowane 2328 razy), za nim „Newsweek” (1417 cytowań) oraz „Do Rzeczy” (1280 cytowań). Na wysoką pozycję „Sieci Prawdy” wpłynęły głównie publikacje związane z aferą Amber Gold oraz informacje dotyczące reformy sądownictwa.
Najczęściej cytowanym portalem w 2017 roku został Onet.pl (2355 wzmianek), głównie za sprawą publikacji na temat fałszowania dokumentów finansowych w KOD oraz informacjom na temat sondażu poparcia partii politycznych przeprowadzonego przez IBRiS. Kolejne pozycje zajmują Wirtualna Polska (2251 cytowań) oraz wPolityce.pl (2048 cytowań). Miejsce piąte zajął portal Wirtualnemedia.pl, na którego informacje inne media powoływały się 565 razy.
Najczęściej cytowanym miesięcznikiem był „Forbes” (483 wzmianek), wyprzedzając magazyn „Perspektywy” (cytowany 366 razy) oraz „Twój Styl” (233 cytowań). „Forbes” pierwsze miejsce zawdzięcza głównie publikacji listy 100 najbogatszych Polaków.
Spośród stacji telewizyjnych, w 2017 r. media najczęściej powoływały się na doniesienia TVN24. Pierwszą pozycję kanał zawdzięcza materiałom na temat poparcia partii politycznych, informacjom oraz komentarzom na temat projektów ustaw prezydenckich. Kolejne miejsca zajęły TVP Info (cytowane 2195 razy) i Telewizja Trwam (cytowana 1706 razy).
W ubiegłym roku najczęściej cytowaną stacją radiową było Radio Zet z liczbą 5572 cytowań, wyprzedzając RMF FM (5431 cytowań) oraz PR1 (2027 cytowań), głównie za sprawą informacji o poprawkach PiS-u do projektu ustaw sądowniczych oraz publikacjom w sprawie ekshumacji ciał ofiar katastrofy smoleńskiej.
Wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych pierwsze miejsce zajmuje „Dziennik Gazeta Prawna”, na którego informacje powoływano się w ubiegłym roku 3715 razy. Tytuł wyprzedził „Puls Biznesu” (1123 cytowań) oraz „Forbes” (483 cytowania).
Radio Kraków z liczbą 293 wzmianek zostało liderem rankingu najczęściej cytowanych mediów regionalnych w związku z wypowiedzią premier Beaty Szydło na temat projektów prezydenckich. Drugim popularnym tematem cytowania była rozmowa z Ryszardem Terleckim o rekonstrukcji rządu. Na drugim miejscu znalazło się Radio Szczecin (169 cytowań), a za nim uplasowało się Radio Gdańsk (136 cytowań).
Badanie przeprowadzono na podstawie 75 978 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 77 136 razy (36 996 razy w prasie, 29 651 w telewizji i 10 489 w radio).
Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów: prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium w 2017 roku. Wysoko Wirtualnemedia.pl
Oto, co robie .............. >>>>>>>>>>>>>>> www.Earn55.com