„Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i RMF FM najczęściej cytowane. W internecie liderem wPolityce.pl, wysoko Wirtualnemedia.pl
W listopadzie br. najczęściej cytowanym polskim medium była „Rzeczpospolita”. Wśród serwisów internetowych liderem był wPolityce.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w listopadzie br. na fotelu lidera znalazła się „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Gazetę Wyborczą” i Radio RMF FM. Na kolejnych miejscach uplasowały się telewizja TVN24 oraz Radio ZET.
W Top 15 zestawienia znalazło się w sumie 7 tytułów prasowych, 3 stacje telewizyjne, 3 rozgłośnie radiowe i 2 portale internetowe.
W mediach dominowały w listopadzie tematy polityczne związane z tworzeniem się nowego rządu PiS. Szerokim echem obok informacji o nowych ministrach odbiła się uchwała o odwołaniu sędziów Trybunału Konstytucyjnego. Często poruszano również tematy związane z uchodźcami oraz atakiem terrorystycznym w Paryżu.
W rankingu najczęściej cytowanych tytułów prasowych, za "Rzeczpospolitą" i "Gazetą Wyborczą” znalazł się "Dziennik Gazeta Prawna". Liderem wśród tygodników i dwutygodników był "Newsweek", a miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był "Forbes".
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania Polsat News, a na trzeciej - TVPinfo.
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM, a na kolejnych miejscach znalazły się Radio ZET i PR3.
Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano wpolityce.pl, za którym uplasowały się Onet.pl i TVN24.pl. Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 29 razy.
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był „Dziennik Gazeta Prawna”, wyprzedzając „Puls Biznesu” oraz „Forbes”.
Z kolei najczęściej cytowanym medium regionalnym w listopadzie br. było Radio Kraków. Na drugim miejscu znalazło się Radio Szczecin, a na trzecim - Radio Gdańsk.
Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 4478 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-30 listopada 2015 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z innych mediów 4536 razy (2961 razy w prasie, 891 w telewizji i 684 w radio). Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN Turbo, TVN Meteo, Polsat, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie/RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których pojawiały się nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i RMF FM najczęściej cytowane. W internecie liderem wPolityce.pl, wysoko Wirtualnemedia.pl