Rząd reklamuje się w Google
Rząd Wielkiej Brytanii rozpoczął akcje reklamową w wyszukiwarce Google
Rząd Wielkiej Brytanii rozpoczął akcje reklamową w wyszukiwarce Google by zwiększyć ilość odwiedzających stronę Directgov. Directgov, flagowa strona rządu, została uruchomiona w marcu, ale nie cieszy się taką popularością jakiej chcieliby jej twórcy, podaje serwis Dziennik Internauty.
Jest to pierwszy przypadek, kiedy rząd korzysta z usług płatnego promowania (przez linki sponsorowane) swoich stron w wyszukiwarkach. W przeszłości ten rodzaj reklamy był stosowany tylko dla serwisów poszczególnych ministerstw.
Directgov zastąpił w marcu portal "UK Online", który miał bardzo małą liczbę odwiedzających. Umożliwia on dotarcie do wielu przydatnych dla obywateli informacji, m.in. jak zaplanować podróż zagraniczną, jak znaleźć opiekunkę do dziecka lub jak znaleźć pracę. Twórcy portalu skoncentrowali się na trzech kategoriach osób: rodzicach, kierowcach i niepełnosprawnych, a także ich opiekunach.
Od rozpoczęcia kampanii reklamowej trzy tygodnie temu, ilość UU (unikalnych użytkowników) wzrosła z 471 000 do 589 000.
"Rząd zdał sobie sprawę, że aby móc w pełni wykorzystać możliwości, które dają inwestycje w dziedzinie komputeryzacji, musi pokazywać korzyści płynące z korzystania z usług elektronicznych i dopiero wtedy więcej obywateli będzie chciało z nich korzystać" - powiedział przedstawiciel brytyjskich władz.
Dołącz do dyskusji: Rząd reklamuje się w Google