SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamy zewnętrznej w trzecim kwartale wart 124 mln zł

W trzecim kwartale tego roku rynek reklamy na nośnikach zewnętrznych był warty 124 mln złotych. To o 9,3 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu z roku ubiegłego - podała Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej.

Łącznie, w pierwszych dziewięciu miesiącach br. zakładana wielkość sprzedaży reklamy zewnętrznej zamknęła się kwotą w wysokości ponad 390,0 mln zł. To o 4 proc. więcej niż w tym samym okresie 2017 roku.

- Wyniki na polskim rynku reklamy zewnętrznej potwierdzają w kolejnym kwartale utrzymujący się trend stabilnego zainteresowaniem tą formą reklamy. Wpisują się tym samym w doświadczenia światowe, które wbrew obiegowym opiniom nie przewidują w najbliższych latach schyłku reklamy zewnętrznej w przestrzeni publicznej. Wręcz przeciwnie. W związku z rozwojem i wdrażaniem nowych technologii gwarantują jej stabilność, a nawet rosnące zainteresowanie klientów - czytamy w komunikacie IGRZ.

W pierwszym półroczu tego roku odnotowano wzrost jednostkowych cen sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych średniego formatu typu premium. Coraz lepiej wykorzystywano nośniki typu citylight, generujące wzrost sprzedaży, wyższe przychody wygenerowała reklama tranzytowa,

Utrzymuje się trend szybszego przekonania do rozwiązań typu LED/LCD/OLED itd., łączenia trzech form reklamy (OOH + Tranzyt + DOOH) z reklamą mobilną.

Jak informuje Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, liderzy rynku reklamy zewnętrznej, AMS oraz Ströer Polska, przygotowują się do wprowadzenia od nowego roku nowych zasad sprzedaży powierzchni ekspozycyjnych, bazując na opracowanych wynikach oglądalności pozyskanych w ramach projektu badawczego Instytutu Badań Outdooru.

Tym samym rok 2019 będzie przełomem w korzystaniu z klasycznego outdooru. Dodatkowo realizowane będą inwestycje w zakresie reklamy cyfrowej. Nie tylko przez głównych graczy, ale również przez inne firmy liczące się na rynku OOH - czytamy w komunikacie.

Kategoria żywności rośnie

W trzecim kwartale 2018 roku struktura wśród sektorów jest podobna do tego samego okresu ubiegłego roku. Zwraca uwagę zwiększona w porównaniu do ubiegłego roku aktywność reklamowa w sektorze „żywność”.

Biorąc pod uwagę powyższe dane, Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej szacuje wielkość sprzedaży całego rynku w trzecim kwartale roku 2018 na kwotę bliską 150,0 mln zł.

Reklama tranzytowa zwyżkuje

W trzecim kwartale 2018 roku wielkość sprzedaży reklamy tranzytowej wyniosła ponad 12,2 mln zł i była wyższa w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 29,8 proc.

- Reklama tranzytowa pozostaje w trendzie wzrostowym i potwierdza wyniki osiągnięte w pierwszym półroczu tego roku. Szczegółowa analiza związana z rosnącą atrakcyjnością reklamy tranzytowej dokonana zostanie w raporcie rocznym. W tym miejscu możemy stwierdzić, że do sukcesu tej formy reklamy zewnętrznej przyczyniają się: rosnący zasięg, łączenie tradycyjnych form przekazu z przekazem cyfrowym, coraz lepiej przemyślana kreacja. Nie bez wpływu pozostaje także nowoczesność samych środków komunikacji, na których (i w których) realizowana jest ta forma reklamy - informują autorzy raportu.

DOOH

W trzecim kwartale sprzedaż DOOH wyniosła ponad 12,8 mln zł i była wyższa aniżeli w tym samym okresie ubiegłego roku o 52,4 procent.

- Podkreślamy niezmiennie, że DOOH rozwija się coraz bardziej dynamicznie i szybciej niż przewidywały to prognozy sprzed dwóch/trzech lat, zyskuje coraz więcej możliwości przekazu, a także zwiększa zasięg dzięki reklamie mobilnej. Niezaprzeczalnie jest przyszłością reklamy zewnętrznej. Dzięki ewentualnym rozsądnym regulacjom na rynku może w niedługim czasie stanowić trzon nowoczesnej reklamy OOH - twierdzą autorzy opracowania.

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy zewnętrznej w trzecim kwartale wart 124 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl