Rynek reklamy zewnętrznej
Początek tego roku to dla branży prawdziwa bonanza. Według firmy badawczej Media Watch, rynek outdooru wzrósł w styczniu i lutym o 30 proc.
Tak wygląda pierwszy kwartał w Ströer Polska, Clear Channel Poland i Cityboard Media. News Outdoor Poland rośnie prawie 20 proc. Wybija się AMS. Należąca do Agory największa firma reklamy zewnętrznej przewiduje, że jej obroty zwiększą się o ponad 50 proc. w porównaniu z 20,6 mln zł w pierwszym kwartale 2004 r. AMS korzysta jednak na reklamach zamawianych w ramach grupy, co może sztucznie zawyżać przychody. Wzrost gospodarczy i rosnący optymizm konsumentów poprawiają wyniki branży, ale wydaje się, że poszerzenie rynku to także efekt poprawy jakości oferty. Outdoor staje się medium coraz bardziej popularnym i znaczącym. Wzrost obrotów to głównie zasługa nowych budżetów. Pomaga też skrócenie typowej kampanii z miesiąca do dwóch tygodni. Szefowie największych firm outdoorowych optymistycznie, ale bez entuzjazmu patrzą na dalszą część roku. Większość spodziewa się poprawy o 7-8 proc., czyli mniejszej niż 18-proc. wzrost w 2004 r. Jedynie Clear Channel i Cityboard Media liczą na kilkunastoprocentową dynamikę. Sytuacja w branży będzie zależała od kalendarza wyborczego.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy zewnętrznej