Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 3 proc., Polsat i Aflofarm liderami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2016 roku były o 3 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma farmaceutyczna Aflofarm.
W maju 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,31 mln spotów reklamowych, o 7,63 proc. więcej, niż w maju 2015 roku.
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,41 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,96 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 371,71 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 13,17 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy jednak zwiększyły się o 6,16 proc. do 296,35 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (116,78 mln zł; spadek o 4,20 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (105,57 mln zł; w dół o 7,15 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 70,16 mln zł i wzrostem o 29,46 proc.
Większość pozostałych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TV6 - było to 49,07 proc. do 33 mln zł.
Z kolei największy spadek w top 20, wynoszący 12,13 proc. do 42,75 proc., odnotował TV Puls.
Wirtualnemedia.pl | Wpływy stacji (w zł) | Dynamika w proc. | |
maj 2015 | maj 2016 | ||
Czas spotów (gg:mm:ss) | 13632:40:25 | 14358:18:33 |
|
Wydatki na reklamę (w zł) | 2 338 773 555 | 2 407 913 714 | 2,96% |
Ilość spotów | 2 145 094 | 2 308 855 | 7,63% |
W maju 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 102,11 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki zmalały rok do roku o 25,66 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (80,56 mln zł; do góry o 58,49 proc.) i Nestle (54,88 mln zł; w dół o 2,54 proc.).
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | Dynamika w proc. | |
maj 2015 | maj 2016 | ||
Polsat | 328 440 715 | 371 710 885 | 13,17% |
TVN | 279 142 135 | 296 346 275 | 6,16% |
TVP1 | 121 900 605 | 116 778 548 | -4,20% |
TVP2 | 113 690 467 | 105 565 836 | -7,15% |
TV4 | 54 195 404 | 70 161 505 | 29,46% |
TVN24 | 56 256 821 | 57 536 646 | 2,27% |
AXN | 49 631 771 | 47 845 861 | -3,60% |
TVN7 | 40 947 977 | 46 558 618 | 13,70% |
Stopklatka | 39 122 335 | 42 935 890 | 9,75% |
TV PULS | 48 648 750 | 42 747 128 | -12,13% |
Discovery | 43 017 301 | 38 644 001 | -10,17% |
Puls 2 | 29 653 958 | 33 877 166 | 14,24% |
TV6 | 22 135 648 | 32 997 740 | 49,07% |
TTV | 23 956 959 | 32 832 231 | 37,05% |
National Geographic | 33 048 018 | 31 362 448 | -5,10% |
Polsat2 | 26 321 950 | 29 326 145 | 11,41% |
Investigation Discovery | 29 028 861 | 29 242 173 | 0,73% |
TLC | 31 864 740 | 28 913 502 | -9,26% |
Polo TV | 25 299 195 | 28 561 850 | 12,90% |
Comedy Central | 29 537 585 | 27 335 517 | -7,46% |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 3 proc., Polsat i Aflofarm liderami